Mielipiteitä uuteen koneeseen n. 900€

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by simpsa, Jul 18, 2011.

1. simpsa

simpsa Regular member

Trophy Points:
    26
    Myyn vanhan kokoonpanoni kaverille ja tästä syystä ajattelin itselleni hieman parempaa ja uudempaa rautaa.
    Bulldozeriin haluaisin toki odottaa, mutta siihenki voi vielä mennä 1-2kk aikaa. Sekä prosessorin hintaluokka tulee loppujenlopuks varmaankin olemaan jotain 170-250euroa (katsoen miten nykyiset AMD:n prosessorit on hinnoiteltuna), siitä tosin ei mitään varmuutta ole. AMD:n tukijoukoissa olen ollut jo useamman vuoden, mutta Intelin Sandyt alko houkuttaa niin paljon jo julkaisuvaiheessa ja kokemukset mitä kavereilta ja muualta internetistä olen kuullut houkuttelis paljon.

Tulen tilamaan suurimman osan osista Saksasta, kotelo, DVD-asema ja prossucooleri Suomesta.

http://aijaa.com/v.php?i=006028334257.png

Prosessoria olisi tarkoitus kellotella (4Ghz-4,5ghz mahdollisesti), riittääkö AsRockin Pro3:sen "resurssit" hyvään kellotetteluun vai kannattaako esim. panostaa vaikka http://www.mindfactory.de/product_info.php/info/p740905_AsRock-P67-PERFORMANCE-P67-RG-SA.html ?
    Prossua kylmentäisi Corator DS (myös paremmalle ratkaisulle ehdotusta).
    Myös Radeon HD 6950 menee Bios modatuks ja samoille kelloille kun isoveli 70. Tuo Sapphiren näyttis olis melko halpa ja näyttäis sisältävän 2 tuuletinta ja kupari putket nii sen pitäis myös riittää pitämään lämmöt kurissa vai olisiko Asuksen http://www.mindfactory.de/product_i...-Asus-EAH6950-DCII-2DI4S-2GD5-GDDR5-PCIe.html huomattavasti paljon parempi?
    Koteloksi mietin tälläistä ,tykkään sen perusilmeestä ja ylimääräisen HDD-kaukalon saa pois, jotta pidemmät näyttikset mahtuisi.
    Päälle tulisi varmaankin 2x http://jimmspc.fi/tuote/D1225C12B3AP-13 , tosin tämä oli vain oma ehdotus, jos on tietoa jostain paljon paremmasta nii olisi kiva kuulla :).
    Edessä oleva LEDI tuuletin saataa mennä vaihtoon, muistaakseni siitäkin sai tosin valon sammutettua (ainakin jossain HAF-kotelossa), jos ei niin myöhemmin 2 tuuletinta siihen.

Muuta:
    SSD-levyä en kaipaa (tai en ainakaan vielä), niistä ei oo kuulunu paljoo hyvää vähään aikaan. Käyttöjärjestelmäkin löytyy jo.

Koneen tietty kasaan itse.

Samsungin 1TB levyn viime ostosta itselläni ei ole kovin hyvää palautetta, erittäin epätasaa ainakin minulla. Esim. Frapsillä kun nappailee videoo, kyseinen levy ei tykkää yhtään natsata (tämä sama vika myös ollut kahdella muulla kaverilla).
    Ajattelin siis WD:n Caviar Blackia sen Sata3 liitännästä, ja ne pienet edut mitä saankin nii tulee varmasti olemaan itselleni hyödyksi, kun en SSD:tä aio hankkia, myös hinta Saksassa on hieman (14e) halvempi kuin Suomen.

Pyydän rutkasti erilaisia mielipiteitä ja mietteitä tähän kokoonpanoon.
    Kiitoksia jo etukäteen tuleville vastaajille :).

2. Jommi65

Jommi65 Member

Trophy Points:
    16
    Hmmm... Vaiha 750W virtalähde ni on varaa kellotellakkin ja eikä kävis ihan hikisenä, ja en oo varma mutta toimiiko muka inttelin prossulla ja atin näytönohjaimella, mun tietääkseni ne EI toimi yhessä, aika vähän kommenttia tässä ku en koneista niin paljoo tiedäkkään.

3. Escaladus

Escaladus Regular member

Trophy Points:
    28

Code:
    Hmmm... Vaiha 750W virtalähde ni on varaa kellotellakkin ja eikä kävis ihan hikisenä, ja en oo varma mutta toimiiko muka inttelin prossulla ja atin näytönohjaimella, mun tietääkseni ne EI toimi yhessä, aika vähän kommenttia tässä ku en koneista niin paljoo tiedäkkään. 

Kyllä toimii. Ei ole mitän väliä minkä ohjaimen laitat Ati vai Nvidia. Ja tuota 650wattisa riittää ihan helposti :D

Veikkaan ettei riitä jos on kaksi tommosta ohjainta. Mutta taas 6870 x 2 jos laitais niin riitäis ihan hyvin :D

Last edited: Jul 23, 2011
  4. power_age

power_age Active member

Trophy Points:
    93
    Asrockeissa on vaikkutanut olevan noita bios ja muita pikku ongelmia mielestän vähän väliä, samoin ei tossa emossa oo sit sitä CF & SLI nopeutta edes x4 mahdollisuutta jos sellaista alkaa mieli kuitenkin tekeen.

Samoin nyt kun tuli sähkölasku, ei ole koskaan tähän kämppään tullut noin suurta laskua, n. 3 kertaa se mitä yleensä, eihän tehonäyttiksellä tee periaateessa nettiä selatessa mitään, näilläkin sivuilla kun viettää muutaman tunnin niin mitä se virtasyöppö päällä tekee.

En mä nettiä selatessa suuria ruudunpäivitysnopeuksia tarvitse, meinaan kyllä mä näin sillä läppärillä täällä aivan saman mitä tälläkin.

Että kyllä alkaa mietityttää z68 emo ainakin yhdellä näyttiksellä kulkevassa kokoonpanossa, siinnähän se Lucid Virtu toimi muistaaksen testissä moiteetta, kai ne saa niitä ajureitakin korjattua kokoajan paremmiksi.

Tai jos haluaa kiivetä sinne vaikka sinne puuhun takaperin se on sitten jokaisen oma valinta, toimiihan se z68 normi emon tavoinkin, tää on vain mun näkemyksen asiasta.

Emoja lähtisin valitteen kuitenkin vaikka joitain näistä, lähinnä tuota P srj.aa silmällä pitäen.

Coolereista NB.t ainakin on mielestän hyviä kotelotuuletimia musta pohjalle ja etteen ilmannottamiseen ovat hiljaisia, sininen taakse poistoon on sen verta äänekäämpi, sekä tehokaampi pohjalla kokeilin ei siinä oikein paljon sen ihmeempää, alkoi vain ulista kuin tuuli täydellä teholla, oli imuatehoa pikkasen liikaa, kotelona toimii CM690, Akasan splitteri on toimiva peli useammalle pwm coolerille.

Omassa LGA1156 i5 750 kantaisessa on tällainen asuksen mopedi emo 4.0 GHz, 4x2GB.n A-D.n XPG 1333MHz CL8 kammoilla coolink cordatos DS.llä on kulkenut vakaasti lämmöt siedettävissä rajoissa, huoneen lämmän ollessa n.26 C kotelo suljettuna, eikä kyllä oo emon kanssa juurikaan tarvinnu tapella, alusta alkaen USB portit olleet vähän sellaisia pilipali tuntuisia, nyt sekin on korjattu lyhyitä hyvia USB jatkokaapeleita käyttäen.

5. Gameson

Gameson Regular member

Trophy Points:
    46
    Performancella kellottuu paremmin kuin pro 3 testien perusteella. + ulkonäkö jos miellyttää

6. Escaladus

Escaladus Regular member

Trophy Points:
    28
    No ei tässä ollu edes emosta puhetta vain virtalähdestä. Ja asrock on khyl ihan laatu tavaraa.

7. power_age

power_age Active member

Trophy Points:
    93
    Mielipiteitä uuteen koneeseen n. 900€
    Otsikohan oli noin, ellen ole jossakin halluissa sitten, siihen mielipiteeni on kyseinen.
    No senkin vielä että, kyllä varmasti 2 x 60W tuuletin valaisimetkin jotain sähköä vie, siinä vain on se että toinen toisessa huoneessaa pyörii 1 nopeudella eikä läheskään aina joka päivä, toinen taas 1 - 2 nopeudella n. 2 - 24 t päivässä yksi nopeus siis vielä käyttämättä, toisessa 2 nopeuttä käyttämättä, niin muistan että valmistaja ilmoitti fanin tehon kulutuksen, pitää tarkistaa jos josttakin löytyy, vaikka ei periateessa vaikuta asiaan, mutta silti teho 60 W vaikutta kyllä aika epätodellisen pieneltä.
    Tuulettin valaisimet on olleet jo aikaisemmin, samanlaisella käytöllä.

8. Escaladus

Escaladus Regular member

Trophy Points:
    28
    no eihan nyt noi tuulettimet voi niin paljon sähköä viedä :D "60w"

9. power_age

power_age Active member

Trophy Points:
    93
    Siis toihan, meni mun kohdallan OT.n puolelle, tarkoitan huoneen 60w kulutuksella kattovallaisintuulettimia joiden halkaisija on yli 1 M, totesin kuitenkin että olivat jo ennen tän t.koneen hommaamista kämpässä.

Että ei tämä t.kone ainakaan mitenkään pienellä virralla pöhise, siksi kehoitin harkitsemaan z68 sarjan emoa jossa ei virtasyöppö näyttis ole mukana silloin kun ei sen tehoja tarvita.

Meinaan että 5770 näytiksellä ei pässyt vastaavanlaisiin sähkölaskuihin, jos sitä nyt sitten voi pääsemiseksi sanoa, yhden kohtuuhyvän emolaudan hinta tuossa laskussa on, ennen pääsi kohtuulisen prossucoolerin hinnalla, että siitä huumoria repimään, tietty sitä voi repiä kun ei tarvii itse maksaa.

Ja voihan tänkin jutun taas vääntää vaikka miksi, kun oikein vaan vääntää, ainahan näistä saadaan väänettyä vaikka mitä, kohtahan sitä voi olla vaikka oma ydinvoimala fukushiman jäänteistä kerättynä pihalla, kun oikein väänetään vaan, tai ainakin niin voi jopa asian tajuta.

10. Escaladus

Escaladus Regular member

Trophy Points:
    28
    Minun mielipiteni tästä pakatistä.

- Ei valittamista =)

11. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173

Share This Page