Terve! Yritin etsiä ongelmaani vastausta jo olemassa olevista ketjuista, mutta en tuntunut löytävän. Eli piti pistää oikein kysely perään. Probleemi on tämä: olen ottanut Procasterilla talteen ohjelmaa TV2:lta ja siirtänyt sen sitten koneelle. Demuxasin sen ProjectX:llä, käytin teksteissä .srt-tiedostomuotoa ja merkkasin tekstitv:n sivuksi ohjeiden mukaisesti 452. Demuxauksen jälkeen ajoin tiedostot DVDauthorGUI:n läpi ohjeiden mukaisesti ja sen jälkeen vielä DVDSubEditissä tarkastin, että ohjelmassa näkyvät tekstitykset oikeilla paikoillaan, ja kaikki oli ok. Sattumalta katselin vielä .vob-tiedostoa Media Playerilla, ja kummastuksekseni tekstit eivät näkyneetkään. Ajattelin sen johtuvan erilaisesta tiedostomuodosta ja poltin Nerolla paketin DVD:lle. Kun sitten aloin katsella ohjelmaa DVD-soittimella, ei sieltäkään näkynyt yhtään tekstejä. Poltto oli muuten onnistunut, sillä kuva ja ääni olivat synkassa, ei värivirheitä eikä äänenvääristymiä. Tekstit vain puuttuivat. Mitähän tein väärin?
Mulla ei DVD-soitin näytä automaattisesti tekstitystä, vaan tekstitys pitää aina erikseen laittaa päälle, oletko kokeillut ?
Mutta laita se lista. Haluan nähdä onko siellä tarvittavat tiedostot koska tuo kuulostaa juuri siltä, että jotain puuttuu.
Tässä tulee tuo tiedostolista (nämä siis löytyvät Video_ts kansiosta): VIDEO_TS (6 KB) VIDEO_TS.BUP (6 KB) VTS_01_0 (32 KB) VTS_01_0.BUP (32 KB) VTS_01_1 (750 350 KB) Puuttuuko tästä joku olennainen?
Ja täytynee muuten katsoa tuo tekstityksen päälle laittokin: kun on aina toiminut automaattisesti, niin ei tule tuollaisia ajatelleeksi...
Oletkos kokeillut arsakaxxin vinkin eli laittanut dvd-soittimen kaukosäätimellä teksityksen erikseen päälle (displaystä tms)? Kyllä ne siellä on jos dvdauthorguilla mukaan laitoit.
Johan vika selvisi. Ratkaisu oli arskaxxin vinkissä: jostain kumman syystä subtitlet olivat poissa päältä soittimesta. Kiitoksia kovasti neuvoista! (Vaikka nyt tuntuukin hiukan tampiolta, kun en tuota tajunnut itse tarkistaa...)