Terve! Eli varmaan noin kuukauden ajan, mikään peli (Assassins Creed, Civilization, might and magic 6, AOE 3 yms) minkä olen asentanut koneelleni ei toimi ensimmäisen käynnistyksen/pelaamiskerran jälkeen. Kun klikkaan pelin .exeä peli näyttää latautuvan ja lähtevän käyntiin, mutta jumahtaa heti eka frameen ja fraps näyttää 1:stä, kunnes windows heittää työpöydälle ja .exe has stopped working tulee jokaisen pelin kohdalla. Olen asentanut pelit uudestaan moneen otteeseen, päivittänyt uusimmat ajurit muutamaan otteeseen, tehnyt muutamat reg cleanit, defragit, yms yms, eikä mikään auta. Olen myös päivittänyt BIOSin, emolevyt ja kaikki mahdolliset mitä keksin. Ensiksi tuli heti tietenkin mieleen virus tjmv. ja olen ajanut F-securen online scannerin, Spybot S&D:n, SuperAntispywaren, ja kaikki näistäkin mitä on vastaan tullut. Yksikään ei ole ilmoittanut mistään suuremmista uhkista, tai tartunnoista. koneen tiedot Windows 7 Home Premium 64-bit Asus P8H67-M PRO rev3 Intel iCore i3-2100 @3,10Ghz 4G DDR3 GeForece GTX560ti SoundBlaster X-Fi XtremeAudio Millä "#%#&lla tätä kannattaa lähtä ratkomaan, alkaa omat neuvot/vaihtoehdot oleen formatointi, ja uus yritys?
Niinkuin Tinke8 sanoi, formatointi ja Windowsin uudelleen asennus. Mikäli siitä ei ole apua niin sitten raudan kimppuun, suunnilleen seuraavassa järjestyksessä. 1) Lataa ja aja Memtest nimistä ohjelmaa 8-24 tuntia niin näkee onko muistit kunnossa. Tämän voi tosin tehdä ilman winukan uudelleenasennusta. 2) Kaikki ylimääräinen irti koneesta. Eli kaikki pelihjaimet, ulkoiset kovot ja äänikortti pois. 3) Kaverilta näytönohjain lainaan ja kokeilemaan sen kanssa. Tässä auttaa tietysti, mikäli kaverin näyttis on samaa merkkiä/mallia. 4) Tämän jälkeen vaihtoehtoja on kolme: prossu, emo tai poweri. Prossu pystyy vielä kohtuu helposti lainaamaan kaverilta, mutta emon tai powerin vaihto onkin jo kovempi homma. On ihan itsestä kiinni miten tekee, ostaako riskillä jommankumman tai molemmat vai alkaako lainaamaan jostain ja kokeilemaan niillä.
Joo kiitos vinkeistä! Ajan nuita tarkituksia vielä läpi, ja varmaan sen memtestin yms. Käyn tänään koittaan myös näyttisträ kaverin koneessa, jos on siitä kiinni. Jos ei mikään näistä auta nii täytyy formatoida.