Solved Mikä aiheuttaa äkilliset katkokset tietokoneen ulkoisen WLAN-sovittiminen ja tukiaseman välillä?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jonsqi, Feb 8, 2015.

  1. Jonsqi

    Jonsqi Regular member

    Joined:
    Dec 20, 2013
    Messages:
    105
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    28
    Olen 2 päivää yrittänyt korjata tätä ongelmaa tuloksetta. Verkkosovitin on Realtek RTL8188CU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter ja kone Acer Predator G3120,jossa on Windows 8.1 Pro. Tukiasema on Elisa Viihteen Kotiboksi. Vielä perjantaina toimi hyvin, mutta nyt antaa koko ajan tällaista virhettä:
    A timeout occurred while waiting for the EHCI host controller Interrupt on Async Advance Doorbell response.



    Olen jo yrittänyt DNS-tyhjennystä, ajurien poistoa, virta-asetusten säätöä, jopa BIOSin päivitystä; ei auttanut.
    Resetin antaminen auttaa vain hetken, muutaman kerran katkaisee ja sen jälkeen ei löydä verkkoa ollenkaan.

    Osaako kukaan auttaa?

    Tarkemmat speksit koneesta:

    AMD Athlon II X4 645 @ 3.1 ghz
    Acer G3120-emolevy (tarkempaa tietoa ei saa, edes CPU-Z ei anna tuosta enempää tietoa...)
    8 gigaa RAM-muistia
    Nvidia GTX550 Ti
    Win 8.1 Pro
     

    Attached Files:

    Last edited: Feb 8, 2015
  2. mcmopo

    mcmopo Active member

    Joined:
    Jul 1, 2003
    Messages:
    1,507
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    68
    Oletkos kokeillut vaihella kanavia manuaalisesti? Ja sillion kun tietokone ei löydä verkkoa niin löytääkö verkkoa mikään muukaan laite? Esim. kännykkä tai tabletti?

    EDIT: Lisäksi elisan modeemeissa on yleensä aika vanha firmware. Kokeile hakea valmistajan sivuilta uusin firmware.

    PS: Jos modeemi on xyzel mallia niin päivitys saattaa muuttaa asetuksia niin että et pääse enään nettiin. Korjataksesi tämän mene... "network settings" --> "broadband" ja muuta VPI arvoon 0 ja VCI arvoon 100 korjataksesi ongelman.
     
    Last edited: Feb 8, 2015
  3. Jonsqi

    Jonsqi Regular member

    Joined:
    Dec 20, 2013
    Messages:
    105
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    28
    Manuaalista kanavan asetusta en muista kokeilleeni... kiitos tästä. Kokeilen sitä huomenna. Muut laitteet verkossa (mm. Oma puhelin ja useat läppärit) löytävät verkon ja osaavat käyttää sitä, mutta minulla ei vaan toimi millään.

    Edit: modeemin päivitykset hoitaa Elisa automaattisesti ja on tarkastettu, että se on uusin firmware. Modeemi ei ole zyxel, vaan se on BeWan C5200.
     
    Last edited: Feb 8, 2015
  4. Jonsqi

    Jonsqi Regular member

    Joined:
    Dec 20, 2013
    Messages:
    105
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    28
    Edit; Tein BIOSille uudelleen päivityksen, ja se näyttäisi korjanneen tilanteen... myös vilkkumisen USB-laitteissa. Jos jatkuu, niin palaan tänne.
     
    Last edited: Feb 9, 2015
  5. Logger81

    Logger81 Member

    Joined:
    May 21, 2006
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
  6. Jonsqi

    Jonsqi Regular member

    Joined:
    Dec 20, 2013
    Messages:
    105
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    28
    Katselinkin tuota ketjua eilen... Jännä juttu. Omalla kohdalla taisi mennä ohi BIOS-päivityksellä, tosin vielä tänään verkko katkesi muutaman kerran mutta palautui välittömästi. Virhesanomaa ei tuossa kohtaa tosin tullut, joten eiköhän se tästä!
     
  7. Miguelsan78

    Miguelsan78 Newbie

    Joined:
    Mar 30, 2015
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Sama vika paitsi että mulla on vielä vaihtoehto modeemi Cisco EPC3825 kummankin kanssa Elisan liittymällä katkeilee välillä saattaa toimii 5h sitten ei taas mitään pariin päivään tekisi mieli jo lopettaa koko laajakaista palvelu mä oon jo niin monta kk maksan turhasta!
     
  8. Miguelsan78

    Miguelsan78 Newbie

    Joined:
    Mar 30, 2015
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Mulla käytössä vain tabletti ja puhelin ei edes läppäriä silti ei van laajakaista toimi.
     
  9. Jonsqi

    Jonsqi Regular member

    Joined:
    Dec 20, 2013
    Messages:
    105
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    28
    Kai olet soittanut jo Elisalle, jos kerran noin paljon on epäkunnossa verkko?
     
  10. verovanki

    verovanki Regular member

    Joined:
    Aug 15, 2007
    Messages:
    594
    Likes Received:
    86
    Trophy Points:
    38
    http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/130/
    Block IP Flood Detection -asetus päällä (asetus on oletuksena päällä). Asetus löytyy hallinnasta polusta Security > Firewall-välilehti > poista valinta Block IP Flood Detection -kohdasta ja klikkaa Save Settings. Huom! Asetus palautuu takaisin päälle, jos modeemi resetoidaan.
     

Share This Page