Terve, Ajattelin nyt jopa rekisteröityä varta vasten tänne kysymään moista kysymystä. Eli kun noita uusia osia pukkaa markkinoille, on sesongit yms., niin onko tässä tulossa lähiaikoina mitään merkittävää, joka vaikuttaisi komponenttien hintoihin? Tiedän kyllä, että hinnat siitä muutenkin pikkuhiljaa tippuvat, mutta en sitten tiedäkkään mitään muuta, että missä vaiheessa alkaa halventua vanhat osat enemmän jne. Hienot ihmiset voivat sitten myös auttaa kertomalla omasta mielestään hyviä ja toimivia kokoonpanoja pelikäyttöön _useammaksi vuodeksi eteenpäin_, eli ei haittaa vaikka nyt tällä hetkellä ei otetakkaan kaikkea hyötyä irti ominaisuuksista, mitä löytyy. Hintaskaalana semmoinen 800-1000€, ei kuitenkaan yli. Kiitos jo etukäteen
Sehän on perinteisesti sellasta rumbaa koko ajan, kun uutta tehokkaampaa pukkaa koko ajan vanhojen tilalle. Vanhojen hinnat tippuu, mutta silloinhan ne ovatkin jo vanhaa rautaa.. Itse olen sitä mieltä että, kun päättää ostaa koneen niin seuraa lähinnä liikkeiden tarjouksia ja sieltä löytää se paras säästö kohde. Paras maksaa aina ja vuoden parin päästä se onkin jo vanhaa ja tehokkaampaa löytyy tilalle.
Ei se noin mee. On hyviä aikoja ostaa kone ja on huonompia. Esim halusit paremman USB:n ku 2.0, seuraava vaihtoehto 3.0 tuli 2010. Sitä ennen ei ollu mitään vaihtoehtoo ja "USB 4.0" tulee joskus ikuisuuden päästä jos tulee. Halusti paremman ku SATA 3 Gb/s, parempi 6 Gb/s tuli kans 2010, seuraava tulee joskus jos tulee. Noi tietyt tekniikat ei kehity vähän kerralla, ne kehitty kerralla kunnolla. ja sillä mennään ikuisuus. Oke, tällä hetkellä olis tulossa tollasista harppauksista ainoostaan Pci express 3.0, sillä ei tee ainakaan pariin vuoteen yhtään mitään. Prossupuolella Inteliltä tulee ainoostaan turha LGA2011. AMD Bulldozer ei varmaan hintoja laske, alhaalla on jo ny. Näyttispuolella ei oo moneen vuoteen tullu mitään mullistavaa kerralla. DDR3 muisteilla mennään pitkään. Hyvä aika ostaa kone ny. Mitään superia ei oo tulossa ja hinnatki on tosi alhaalla.
Väsäsin tässä vielä itse jonkun kokoonpanon. Onko moitittavaa? img233.imageshack.us/img233/9453/konea.png DVD-aseman tuohon nyt unohdin laittaa . Ei antanut muuten linkittää sitten suoraan, niin repäsin tuosta nyt alun http:n pois.
Hyvältä näyttää. Cooleri vekeen sil ei tee paljo mitään ja poweriks mieluummin xfx 550w koska paljon halvempi ku toi, mutta samaa tasoa ellei parempikin.