Mikä Canon digikamera alle 500 € paras ?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by marttala, Mar 27, 2004.

1. marttala

marttala Member

Trophy Points:
    11
    Olen ostamassa kameraa. Se on päätetty että merkki on Canon, mutta tarjolla olisi tietysti monta mallia.

Power Shot A70 ?
    A75 ?
    (400 € sis. akkupaketin ja 128 muistikortin)
    A80 ?

Ixus joku malli ?

Sijoitanko enemmän; Power Shot S1 IS maksaisi 649 € ?

Digikameraa en ole koskaan edes kokeillut- jonkunverran olen kuvannut Canon järkkärillä jossa mm. EF 75-300 USM.
    Kuvia tietysti otetaan sitten perheestä, autoista, luonnosta, vaikkamistä mutta aina ei ole kamera mukana.

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Parempi foorumi digistillkamerakeskusteluihin on http://www.digicamera.net/

Täällä lähinnä käsitellään digiVIDEO asiaa...:)

3. marttala

marttala Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos !
    Tämän ketjun voikin poistaa.

4. Beaver

Beaver Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä täällä mielestäni voi ja pitääkin keskustella myös "digistill" kameroista, mutta ehkä tuolla alueella "Kaikki muut". Tuolta sivulta voit myös lukea kommentteja ja ohjeita hankintapäätöksesi tueksi. http://digifaq.info/digifaq/3_paras.html
    Mikäli olisin itse hankkimassa kameraa, valintani olisi Ixus 400, joka on erittäin pieni, aina mukana pidettävä ja hinta- laatusuhteeltaan kärkipäässä.

5. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Niin, kyllä minun puolesta täällä voi keskustella vaikka nypläyksestä mutta kun ajattelin kysyjän parasta. Onhan porukalla tuolla digicameranetissä tuota kokemusta ja tietoa stillkuvauksesta kuitenkin huomattavasti enemmän...

Beaverin kanssa olen samaa mieltä tuosta Ixus 400:sta, varsinkin jos kynnys kantaa kameraa mukana kasvaa koon ja painon mukana.

Mutta on muistettava että kysessä on kuitenkin vaan pokkari, vaikkakin hyvä sellainen, ja jos järjestelmäkameraa on tottunut käyttämään täyspainoisesti niin eihän tämä ikinä sitä korvaa. Esim. luontokuvaukseen se ei ole erityisen sopiva. Polttovälialue kinovastaavuutena vain 36-108mm. Jää eläimet ja linnut kuvaamatta. LCD-näyttö liian pieni ja kiinteä, et voi matalalta kuvata joustavasti kun se ei käänny jne.

Mutta hyvä kompromissi on myös G5 jossa zoom 35-140 kinona, ja kääntyvä etsin. Tosin ei välttämättä mikään varsinainen "aina mukana" malli enää, painon ja koon vuoksi...

Minusta A-sarjan mallitkin ovat hyviä ja käytännöllisiä "yleiskameroita", varsinkin ladattavien AA-akkujen käyttömahdolisuus on kätevää. Ehkeivät kuitenkaan ole varsinaisia "harrastajakameroita", vaan enemmän helppokäyttöisiä arjen yleiskoneita...;-)

6. Vasa

Vasa Guest

A 80
    Ehdottomasti paras niistä itellänkin on sellainen suosittelen!

7. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66

Share This Page