Mikä distro läppärille?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Picquish, May 14, 2007.

  1. Picquish

    Picquish Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Messages:
    53
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olen tässä parisen viikkoa ubuntua käyttänyt, mielenkiitoa olisi kokeilla muitakin..mitkä pelittäisivät hyvin läppärilläni? Koneen malli näkyypi tossa alapuolella...
     
    Last edited: May 14, 2007
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Acer Aspire 5002WLMi

    Tuxmobil ja Linux on Laptops on sivuja, joilla kerrotaan Linux-asennuksista kannettaviin. Kannattaa kurkata, saa ainakin hyviä vinkkejä, kuinka homma pelaa.
    Pitää vain aina muistaa, että jakeluissa ja niiden uusimmissa versioissa on yhä parempi laitetuki, joten jotkut ohjeet voivat olla joiltakin osin "vanhentuneita".
    Toisaalta, jos Ubuntu toimii moitteitta, ei ehkä pelkkä jakelujen kokeilu ole erityisen hyvä syy asennella eri jakeluja vain asentelun vuoksi. Parempaan lopputulokseen pääsee perehtymällä jo valitsemaansa systeemiin.
     
  3. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Olen samaa mieltä kuin juyli. Tutustu linuxiin aluksi tuolla ubuntulla ja jos kerran vielä jonkun ajan kuluttua edelleen kiinnostaa kokeilla muitakin niin kokeile vaikka erilaisilla live cd linuxeilla.
    Itse aloitin gentoolla, tosin olin kai pari kolme kertaa asentanut kokeeksi jonkun redhatin ja jonkun muunkin. Mutta linuxin käyttämisen aloitin gentoon asennuksesta. Olin muutaman viikon lomalla lapsen leikkauksesta toipumisen takia ja ekan viikon aiakna sain gentoon kasaan.
     

Share This Page