mikä he....n DNS??

Discussion in 'PS3' started by jarzkox, Jan 9, 2008.

  1. jarzkox

    jarzkox Guest

    Elikkäs jos joku viisas voisi valaista hiukan!!
    Minulla on a-linkin wlan modeemi, olen koittanut laittaa ps3:sta langattomaan verkkoon mutta kaikki jää kiinni jostain DNS:sästä??
    olen saanut toimimaan sen suojaamattomassa verkossa, mutta jos laitan wep tai wpa suojauksen siihen niin sitten tuo dns varoitus tulee siihen...olen katsonut linkistä modeemin asetukset ja siellä se on 1.0.0.2 ja tietokeessa se on 10.0.0.3
    verkkojohdolla toi toimii ihan normisti!!
    voiko muuten käyttää cat5:sta sen alkuperäisen extrasuojatun cat6:Sen sijaan??
     
  2. Bleeding

    Bleeding Regular member

    Joined:
    Dec 19, 2004
    Messages:
    123
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei sillä piuhalla ole kotikäytössä varmaankaan mitään eroa, ellei sitten jokin erityisesti aiheuta häiriötä siihen kaapeliin.

    DNS tarkoittaa nimipalvelinta, ja tuo ongelma viittaisi siihen, että se PS3 ei osaa hakea / modeemi ei osaa jakaa langattomasti sitä DNS-osoitetta. Varmista, että se pleku noutaa saman osoitteen langattomasti kuin piuhaakin myöten. Voi myös olla, että modeemi syöttää jostain syystä eri DNS-osoitteen wlan-yhteyksille, joten modeemin säädöistäkin voi löytyä ratkaisu ongelmaan.
     
  3. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Jos voit antaa sille DNS osoitteen käsin niin laita siihen se modeemin IP. Modeemin IP pitäisi toimia DNS osoitteena. Itsellä on ainakin toiminut kaikilla ADSL ja Wlan motuilla.
     

Share This Page