Mikä ihmeen virransäätötila?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Jope37, Jun 25, 2011.

1. Jope37

Jope37 Member

Trophy Points:
    16
    Koneena on ihan tavallinen melko uusi pöytäkone, jossa Windows7.
    Siihen vaan alkoi tulla ilmoitus "Virrasäästötila" ja sitten nurin menee.

Tottakai olen tehnyt palautukset, viirustarkastukset ja viimeisten ohelmien poistot, jne, mutta ongelma vaan jatkuu ja se on kyllä vähän kiusallinen.

Voisiko joku viisas neuvoa?

2. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Ohjauspaneeli >>> virranhallinta- asetukset olis hyvä tarkistaa.

3. Jope37

Jope37 Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vastauksestasi Joensuu.

Vika näytti olevan ylen runsaissa automaattisissa päivityksissä,joita tunki sisään enemmän kuin vastaanotto sieti.

Nytkin tuolla alanurkassa pilkisti ilmoitus, että uusia Windows-päivityksiä olisi saatavissa.

Terveisin
    Jope

4. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Virransäästötia, lepotila jne. Kuka näitä oikeesti kaipaa?
    Eri winukoissa noi näyttää olevan vakiona päällä. Vie vaan tehoja ja seotessaan konstaileee..

Redmondin pojat on aina ohjemoineet noi käyttikset, "tätä sä ehkä tarvitset", siksksi tää on vakiona kaikille päällä. Ettei sun tarvi tutustua syvemmälle, ja funtsia mitä mulle tarpeet0onta täälä onkin päällä .
    dos, win3, susi5 susikasi, xp, vista, 7, nimet vaihtuu. paikat mistä säätää vaihtuu.

Paskankin saa toimimaan kun kyselee apuja. Haluamallaan tavalla.
    Ja sitähän tämä saitti kaikkineen on.

5. Jope37

Jope37 Member

Trophy Points:
    16

6. Jope37

Jope37 Member

Trophy Points:
    16
    Olipa taitamattomalla siivoojalla aika homma poistaa noita turhia rönsyjä ja uudelleen latailla sellaisia, joita ilman kone ei oikein toimi.
    Nyt kun tämä taas näyttää jollain tavalla toimivan ja automaattisissa päivityksissä on esto päällä,ja virtaakaan ei enää säästellä, niin mistä tällainen tumpelo tietää, mitä päivityksiä pitää sitten käynnistää, kun ne tuonne ilmaantuu?
    Ihan kuten BforeDusk ilmaisi, Redmontin poikien mielestä lähes kaikki ovat hyvin tärkeitä päivityksiä.
    Heitänkö minä arvalla, vai???

Last edited: Jul 2, 2011
  7. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    No minä ainakin olen käyttänyt jo vuosia lepotilaa koneen sulkemiseksi :D

8. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Periaatteessa kaikki päivitykset on hyvästä.
    Käytänössä välillä tulee bugista sontaaa. Siksi eri saiteilta lueskelu "tämä on buginen KB-päivitys. älä asenna" on paikallaan.
    Jos taas on osannut säätää pois turhakkeet ja lukee että päivitys on turhakkeen reikään, niin silloinhan päivitys on tarpeeton.
    Heitänkö minä arvalla, vai??? Elämä on. Siis valintoja. Joskus vaikeitakin. ;)

Kun tarpeeksi monta kertaa tekee format c: alkavan kaiken uusiksi asennuksen, niin huomaa ettei se niin työlästä olekkaan. Joten tärkeän päivityksen puutteen vuoksi koneen sekoaminen tjms. ei tunnu niin pahalta.
    Oleellisempaa on muistaa vanha sanonta:
    Tiedosto joka on talletettu vain yhteen paikkaan, ei ole tallessa.
    Joten format c:n jälkeenkin saa tärkeät takaisin.
    Jos on niin tyhmä, että ne omat datat on tallessa siellä c: asemassa. (Tai jos pöpö saastuttaa ne kovon muissa osioissa.)

p.s.
    Virransäästötia, lepotila jne. Kuka näitä oikeesti kaipaa?
    Retoorinen kysymys, ei mikään gallup siitä kuinka moni käyttää.

Last edited: Jul 3, 2011
  9. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Kyllä kone sammutetaan yön ajaksi, mutta päivällä lepotila on ihan kätevä koneen saa parissa sekunnissa käyntiin ja pois päältä.

10. Jope37

Jope37 Member

Trophy Points:
    16
    Noin minäkin olen tuon lepotilan tulkinnut ja toiminut sen mukaisesti.

Nyt sitten kaikki nauramaan.
    Koko tuo koneeni temppuilu on kaiketi johtunut virtajohdon huonosta kosketuksesta.
    Kyllä se paikoillaan oli, mutta kun sen irroitin ja takaisin laitoin, niin kaikki ongelmat koneesta hävisivät. Toimii taas niin kuin pitääkin.
    Kyllähän sen tiedän, että nämä tavalliset halppisjohdot niin tekevät, mutta .......
    Arvannette, että olen sitä nyt heilutellut edestakaisin, saadakseni kosketuspinnat kuntoon.

11. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Minulle sopii lepotila paremmin, kun 4 kertaa viikossa kone herää aamuöisin mm. ottamaan lisäävän levykuvan järjestelmästä yms. toimia jotka sopivat aikaan jolloin koneella ei ole muuta toimintaa. Kai se onnistuisi sammuksistakin, mutta tällaisen systeemin nyt olen rakentanut.

Last edited: Jul 3, 2011
  12. Jope37

Jope37 Member

Trophy Points:
    16

13. Jope37

Jope37 Member

Trophy Points:
    16
    Eipä tämä minun koneeni kuitenkaan kuntoon tullut, vaikka niin hymyssä suin luulin.

Vian ilmeneminen vain vähän muuttui.
    Nyt se mäjäyttää ruutuun sellaisen soman tapetin, ihan niin kuin tulostimen testipaperi ja sitten stop.

Ajelin huvikseni sisään tehdasasetusarvot uudeleen ym. sellaista, mitä mieleen juolahti, samalla kun laittelin talteen itselleni tärkeitä juttuja.

Luultavasti tämä menee romikseen, sillä onhan tämä jo toiminut ihan hyvin 1,5 vuotta, vai olisiko jollakulla ystävällä vielä jotain vinkkejä hihassa?

Share This Page