Mikä läppäri?

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by digamma, Jul 6, 2011.

1. digamma

digamma Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs olisin uutta läppäriä etsimässä kun vanha ylikuumenee ja ei ole tarpeeksi tehokas. Lisäksi vielä akku hukkunut ja ei tee mieli ostaa 100e akkua ehkä 200e arvoiseen koneeseen.

Uuden läppärin olisi tarkoitus kestää ainakin 3 vuotta, lähinnä multimediakoneena (musiikkia, nettiä, elokuvia,satunnaista pelaamista, ja kirjoittamista). Hintaa koneella saisi olla max 1100e mielummin 1000e paikkeilla mutta jos muutamalla kympillä tai satasella saisi jotain ihan ihmeellistä lisää niin kyllä ne rahat on.

Vaatimukset mitä itse olen miettinyt on että prosessori i7-2630qm tai vastaava, näyttö 15 tai 17 tuumainen mielummin 17, näytön reso min 1600x900, ja mahdollisimman riittävä näytönohjain mielellään parempi kuin gt540m mutta jos ei muuta jos ei muuta ole tarjolla niin käy sekin, keskusmuistia olisi kiva olla 8gb mutta 4:kin käy varsinkin jos mahdollisuus laajentaa.

Läppärit joita itse olen miettinyt on:
    Expertillä Asus N73SV-TY145V (899e)

OnOff:illa Hp Dv7-6080eo (999e)

verkkokauppa.com:illa Samsung rf511 (999e)

Eniten tuo hp:n kannettava kiinnostaa noiden specsien puolesta, mutta laadusta puhutaan niin paljon pahaa ja takuu vain 12kk että hirvittää kyllä ostaa sellasta

Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista

(en näköjään saanut laittaa linkkejä nin kirjoitin linkkien tilalle kaupan nimen missä on ja mallin)

2. Nuggu

Nuggu Member

Trophy Points:
    16
    Jos haluat että koneesi kestää yli 3 vuotta kannattaa samontein ostaa yli tonnin koneisto.

Kyllä hoopeetkin on kovia kun ostaa proobooking, ei oo paljon takuuhuollossa näkynynnä.

"kallis on laadukasta osta siis halpaa, koska halpa tulee kalliiksi ja on siksi laadukasta"

Share This Page