Terve, Tuli tuolla muilla foorumeilla keskustelua siitä että mikä mahtaa olla tämänpäivän paras/tehokkain ladattava AA akku? Vartalla kuulemma on 2700 mAh:n akkuja, itse käytän Duracellin 2300 ja 2650 milliamppeerisia NiMH. Tietääkö kukaan mahtaako millään valmistajalla olla yli 2700 mAh:n ladattavia paristoja? Onko noilla hirveästi eroa, siis en nyt amppeereja tarkoita, vaan akkujen valmistajia? Kertokaa mielipiteenne, tekeekö joku valmistaja kilpailijoitaan parempia akkuja joissa olisi mainitsemisen arvoisia eroja digikuvauskäytössä, vai ovatko kaikki laadukaat merkit suurinpiirtein samalla viivalla?
Tuolla jotain samasta asiasta. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/622183 Sonylla on jotain 3800 mAh AA NiMh akkuja. Saatavuudesta ei ole tietoa. Varta Industrial 2850 mAh AA paristot.
Kannattaa muistaa, että ladattavien akkujen "nimellisteho" ja käytännön teho (montako kuvaa saat otettua) eivät välttämättä ole sama asia. Monesti on käynyt niin, että 2100mAh akut kestävät pidempään käyttöä kuin 2700mAh, ja kuvien määrä sitä mukaa sitten on myös suurempi. Itse olen käyttänyt sanyo eneloop ja gb recyko-akkuja, jotka ovat näitä uuden tekniikan akkuja. Eli säilyttävät virtansa täyteen ladattuna (vuoden säilytyksen jälkeen jäljellä n. 90% tehosta). Voin suositella lämpimästi. Ainoa ero sanyon ja gb:n välillä on latausajassa joka sanyolla on huomattavasti pidempi (n.16h)