En jaksa taistella näyttö ongelmien kassa ja luulen että näytön ohjain olis syytä vaihtaa muutenkin. Niin kertokaapas mikä nöytönohjain sopisi, kun lankku on ASRock K7S8XE eli AGP väylänen ja suoritin on AMD Athlon XP 2600+. Hintaa sais olla sellanen 150€ ja vielä jos olis sellanen mitä ei tarvii heti olla päivittämässä. Oon kuullu et toi emo ei mikän taivaallinen ole, mutta onnistuuko kotinäprääjältä emon vaihto ilman savua ja ärräpäitä.
uutta tekniikkaa tukevia ohjaimia, 6600GT ja 6800, ei tarvitse heti päivittää ja ovat todella nopeita hintaisekseen, lue myös muita ketjuja joihin kirjoitetaan paraikaa.
juu tuo on vilahdellut monessakin ketjussa. Lähinnä aloin miettii et miten yhteensopivia on muuten koneen kanssa. Kun tuntuu et on ollu ongelmia jähdytyksen kanssa. Et olisko syytä päivittää emokin jos laittaa uuden näyttiksen.
itse en välttämättä suosittelis vaihtamaan emolevyä jos ei kokemusta kyseistä hommasta. itsekkin aloittelin jollain 166 penalla + jollai emol. tuohon hintaan saa r9800 pron, n. 130e (jos löytyy vielä jostain?) mutta sit toinen hyvä vaihtoehto on gf6600gt, n. 150e tai n 180e gf6800 tietysti jos koneesta löytyy 256mb muistia tai 512mb muistia, niin suosittelen että hommaat toisen 512 palikan. (pelaamista varten)
jos et uskalla ruveta modaamaan 6800 GT:ks nii osta 6600 GT...(toi modaaminen on erittäin helppoa kyll ja netistä löytyy hyviä ohjeita...) ja jos muistia on 512mb nii osta toinen 512mb kampa lisää...
Onkos valmistajissa kuinka paljon eroja esim ASUS, Club 3d ja Gainward. MBnetin mukaan hinnoissa kuiteski aika paljon eroja. Et onko sit joku valmistaja hinta/laadultaan parempi.
no eipä noissa juuri eroja ole... riippuu ohjaimesta, siis mallista. yleisesti hyvinä pidetään asus, his, leadtek.
No eivätkös Gainward ja XFX ole myöskin hyviä valmistajia? Taitaa olla niin,että Club3D ja ehkä Palit ovat niitä harvoja,jotka ovat monien mielestä huonoja valmistajia...?Itse en usko,että ovat, mutta Gainwardin 6600 GT:tä olen itse tuossa miettinyt; on vain 128 megan muistilla mokoma...
usein se 128 megan malli on 256 megan mallia nopeempi tossa kortissa, johtuen muisteista, jotka korvattu hitailla ja niissä huonot latenssit.
Ymmärsinkö oikein et jos ostan 256 megasen näyttiksen ni sit menis emokin vaihtoon. Eikös 128 pysty esim rivalla kellottaa melkein samoihin tai jopa paremmaksi. Mites sillon toi tuuletuksen laita. Ja muutenkin mikä on tuuletuksen vaikutus jos laittaa paremman näyttiksen. Jossakin oli kirjoitus et näyttö sammu tunnin pelailun jälkeen ylikuumenemisen vuoksi esim. gf 6800.
Ei mene emo vaihtoon. Tuo 128mb ja 256mb on näytönohjaimen sisältämä muisti, varasto grafiikkaa varten. Kellotaajuudet (piiri ja muisti) ovat useimmiten noissa saman grafiikkapiirin sisältävissä versioissa kuitenkin täysin samat. Useimmat piirit eivät hyödy isommasta muistista nopeudessa, mutta esim. itse huomasin että suuri muisti vähentää lataustaukoja, kaikille peleille ei 128mb riitä jos pelaa peliä korkeilla asetuksilla ja silloin kun pitää käyttää kovalevyä jatkovarastona, tulee joskus tuollaisia ärsyttäviä lataustaukoja. Jos peli muistuttaa koko ajan 128 megan kortilla dia-showta, tekee se sitä 256 megankin versiolla samasta mallista. Suuri muisti ei siis takaa aina parempaa suorituskykyä, piirin tehokkuus yhdistettynä muisteihin ratkaisee, 128mb on tämän hetken vakio näissä halvemmissa hyvissä korteissa Parempi tuuletus mahdollistaa useimmiten paremman ylikellotuksen, eli kortti pistetään työskentelemään nopeammin kuin se suunnittelijoiden mukaan on tarkoitettu. Liiallinen ylikellotus saattaa vaurioittaa korttia, mutta en ainakaan itse ole saanut vielä yhtäkään rikki Hyvä tuuletus myös pidentää koko koneen käyttöikää. tarkoitat ehkä juuri tuota Black Screen-ongelmaa: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391 Kovassa 3D-rasituksessa näyttö pimenee ja kone tilttaa, vain uudelleenkäynnistys auttaa. Gainwardin 6800LE kortit ainakin tuon foorumin mukaan tekee usemmiten tätä verrattuna muihin merkkeihin.
"usein se 128 megan malli on 256 megan mallia nopeempi tossa kortissa, johtuen muisteista, jotka korvattu hitailla ja niissä huonot latenssit." Joo,näin olen onneksi kuullut,mutta eikös tuokin riipu peleistä, mitä pelaa?