Mikä näytönohjain

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by nuflog, Oct 2, 2003.

1. nuflog

nuflog Guest

Elikkä tekis mieli ostaa uus näytönohjain. Mylly on 1,2Ghz ja tarvis saada joku hyvä näytönohjain pelailuun. Hintaa sais olla maksimissaan 250e tai vähän yli. Onko kellään hyvii ehdotuksii.

2. elama

elama Regular member

Trophy Points:
    26
    GeForce 4 Ti4400 tai Ti4200. mun mielestä on sopiva.

3. ap_

ap_ Member

Trophy Points:
    11
    Saisit Mikromajasta Radeon 9800Se All-In-Wonder kortin ~230€ tai sitten ihan perus 9800Se:n vähän halvemmalla.

4. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    radeon 9600pro kannattais tolla kokoonpanolla, ellet ole konettas päivittämässä piakkoin, melkein minkätahansa modernin näyttiksen kanssa jää sulla prossu/muu kone pullonkaulaksi. Itse en saanut nnykysellä 900MHz mopolla paljoa irti kun vähän aika ostin 9800, joka on osa mun koneen päivitystä jonka saanen viikon päästä noin, tilattu on jo (A64, emo, 1GB 400MHz ram ;) )

Last edited: Oct 2, 2003
  5. nuflog

nuflog Guest

NIIN PISTÄKÄÄ OMIA KOKEMUKSI KANS JA HINNAT.

6. remonen

remonen Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse kannattaisin noita Geforce näyttiksiä... Itelläni on, ja todella hyvin pyörii kaikki pelit ja tämmöset. Eli kannatan esim. Geforce 4 Ti 4400/4200.

7. pastor

pastor Guest

Radeon 9600 pro on ehdottomasti paras hinta/laatu suhteeltaan ja tukee jo myös DirectX 9 rajapintaa johon näyttäis olevan kaikki pelit menossa. Ei häviä kalliimmalle isoveljelleen kuin aivan ääritilanteissa ja on silti paljon halvempi. Noi esitetyt Geforcet eivät ainakaan tue uutta DirectX 9 joten ne kantsii unohtaa jos aiot pitää uutta korttia vähänkään pitempään. Uudessa MicroPC:ssä oli just vertailu ko. korteista ja sielläkin nousi toi Radeoni valinnaksi.

8. vokke

vokke Member

Trophy Points:
    16
    Eikös GForcella oo suuria ongelmia pysyä pystyssä 32 bittisenä half-life 2:sessa?

9. nuflog

nuflog Guest

Mitäs tollanen Radeon 9600 pro näyttis sit maksais. Mulla on siis 1,2Ghz mylly eli ootko varma ettei toi Radeon 9600 pro näyttis sit oo liian tehokas tohon mun koneeseen.

10. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    bulldogissa on club3d:n radeon 9600pro 180e ja risat, joten ne mahtuu hyvin tuohon sinun budjettiin =)

11. nuflog

nuflog Guest

Onko tuo kortti nyt sellainen että pystyy pelaa moitteettomasti kaikkia tämän hetken pelejä suurimmalla resolla. Ja mikä olis sellanen luotettava nettikauppa mistä sais ton kyseisen radeon 9600pro kortin.

12. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä 9600pro kortin tehot riittävät aika korkeisiin resoluutioihin jos vain muu kone pysyy mukana, tosin FSAA:n ja AF:n käyttö saattaa laskea fps:ät turhankin alas. Niiden täysmääräiseen käyttöön kun melkein tarvitsis 9800/9700 sarjan ohjaimen. Mutta esim 1024 resolla pitäisi kyllä saada hyvää tulosta lievillä FSAA ja AF asetuksilla.

Bulldog (www.bdog.fi) on hyvä, ja itse ostan kamppeeni sieltä lähinnä siksi että se on tampereella ja saan säästettyä postimaksut hakemalla myymälästä suoraan. Myös verkkokauppa.com on varmaan hyvä, itse en ole sitä käyttänyt tosin kertaakaan.

Last edited: Oct 4, 2003
  13. nuflog

nuflog Guest

Onko noita samaisia radeon 9600pro kortteja enemmänkin, jos on niin mikä niistä on paras pelailuun. Olen tullut siihen tulokseen, että tuollaisen ostan, mutta kannattaako sitä tilata netistä vai ostaisko suoraan jostain liikkeestä kummassakohan paikkaa maksaa enemmän? Ja mitäköhän ton postimaksun hinta ois, jos tilais netist.

14. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    9600 ja 9600pro, ja taitaa olla all in wonder versiokin, 9600pro olisi paras pelaamiseen. Näitä on sitten eri valmistajien tekemiä, nopeuksissa ei niinkään eroa, laaduissa jonkin verran. ATI:n itse valmistamat olisivat parhaita mutta niitä en ole kyllä suomessa nähnyt sen jälkeen kun ATI aloitti piirien lisenssoinnin muille valmistajille. Itselläni on club3d joka on kyllä ihan laadukas valmistaja, ja myös sapphiren korteista on pidetty rage3d foorumeilla, vaikkakin yks kaverini tappeli sellaisen kanssa... tiedä sitten, ehkä vain huono säkä kortin kanssa.

Mikäli ei ole tarkoitus saada korttia nopeinta mahdollista tapaa ja paketissa ei ole tiiliskiviä, pitäisi postimaksunkin jäädä alle 10e, riippuen että kuinka kauas pitäisi se kuljettaa. Postilla on sivuillaan postimaksu laskuri, mutta en tiedä että onko nettikaupoilla jotain erillisiä sopimuksia kiinteistä hinnoista postin kanssa. Paras tapa saada tämä selville on tehdä tilaus niin pitkälle että saa toimitus tavan valita, siinä yleensä on merkittynä sen hintakin, varsinainen maksaminenhan tapahtuu vasta sen jälkeen.

15. jamos

jamos Member

Trophy Points:
    16
    Osta Herculeksen tai saphiren kortti jos ostat Radeonin.
    Esim Club 3d ja muilta valmistajilta on tullut todella paljon viallisia kortteja.
    Suosittelen Herculeksen korttia ja et pety.

16. jamos

jamos Member

Trophy Points:
    16
  17. nuflog

nuflog Guest

Mikä näistä kannatais nyt sit ostaa
    Club-3d Radeon 9600 Pro 128MB vai
    Club-3d Radeon 9600 Pro LE 128MB vai
    Club-3d Radeon 9600 Pro LE 256MB

18. Trades

Trades Member

Trophy Points:
    16
    Itsekkin voisi ostaa uuden näyttiksen, kun tuo max payne 2 on tulossa...

Eli onko kellään kommenttia, hinta laatusuhteista näiden kesken:
    Onko toi sapphire parempi kuin club3d?
    Onko totta se, että 256MB korteissa muisti olisi huonompaa?

Ja mitä on eroa - / LE / VE -korteilla? Itse ilman lisäinfoa kallistuisin toin Sapphiren (Mikromaja) puolelle, mutta jos joku tietäisi jotain oikeaa tietoa näistä...

Sapphire Radeon 9600 Pro 128 Mt AGP /173€
    Club-3d Radeon 9600 Pro 128MB /171€
    Club-3d Radeon 9600 Pro LE 128MB /147€
    Club-3d Radeon 9600 Pro LE 256MB /183€
    Club 3D Radeon 9600 Pro VE 256 Mt AGP / 157€

19. Trades

Trades Member

Trophy Points:
    16
    kopy paste vika noissa korteissa, kaikki siis tietenkin AGP väylään sijoitettavia

20. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    LE/VE/SE kortit on jollakin tavalla rampautettuja versioita pro korteista (kapeampi muistiväylä on aika yleinen) joten niihin ei kannata koskea, kunnon 9600pro on kannattava ostos.

Share This Page