Moi. Eli minulla on harvinaisen v*ttumainen ongelma. En pääse läppärillä nettiin, vaikka verkko löytyykin. Se löytää verkon, mutta ei siitä huolimatta suostu menemään nettiin ei verkkokaapelilla eikä myöskään langattomasti. Ja tämä ongelma on vain kotona omalla läppärillä. (Pöytäkoneella netti toimii kuin unelma) Parilla kaverilla ei ollut mitään ongelmaa surffailla mun verkossa omilla koneillaan, mutta tuo oma vanha rotiskoni ei suosta nettiin menemään. Ainakin oman pääni saa pyörälle se, että läppäri toimii normaalisti langattomasti kaverin verkossa. Eli toimii muualla, mutta ei kotona. Läppäri on vanha Acer Aspire 5536 ja reitittimenä ZyXEL P-660HN-T1A, ADSL2+ reititin/WLAN-tukiasema. Auttakaa tyhmää ;(
Oletko kokeillut modeemin reboottaamista? Jos et, niin kokeiles se ihan ekaksi. Tämän jälkeen voisit tuosta diagnostiikasta kokeilla valintaa "Palauta verkkosovittimen Lähiverkkoyhteys asetukset", jos et sitä ole vielä kokeillut.
Ettei olisi "liian" uusi radio tekniikka modeemissa esim. ".n" ja läppäri tukee vain .b .a .g? Yleensä ne kaikki on kyllä samaa aikaa päällä mutta modeemin asetuksista voi laittaa vain yhden niistä myös.
Olen rebootannut modeemin kymmeniä kertoja, tuloksetta. Ja windowsin diagnostiikka-korjaukset ajettu kymmeniä kertoja läpi tuloksetta. Se tästä mystisen tekeekin kun vielä pari kk sitten minulla oli vain tuo vanha läppäri ja netti toimi siinä silloin langallisesti erittäin hyvin (langattomasti en muistaakseni ehtinyt edes kokeilemaan). Pöytäkoneen astuttua kuvioihin olen muutaman hassun kerran vahingossa saanut läppärin nettiin ilman mitään järkevää syytä, tarpeeksi monta kertaa vain boottaillut jne. Eipä taida johtua tästäkään kun tuolla modeemilla olen läppärilläkin surffaillut. Ja kaiken paskan lisäksi 192.168.1.1 ei toimi. Niin ja kiitosta vaan vastaajille, toivottavasti siellä on vielä ideoita joita heittää..