mikä on paras p2p ohjelma?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Rambo91, Feb 23, 2004.

1. Rambo91

Rambo91 Member

Trophy Points:
    16
    eli mikä on paras p2p ohjelma?

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Vaikea kysymys.
    Riippuu käyttötarkoituksesta.
    DC:llä, edonkey/emule/overnet ja torrent:illa aika isot fanijoukot.
    Kazaata unohtamatta.

3. cr3tin

cr3tin Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse käytän dc:tä kun etsin joitain hieman pienempiä tiedostoja ja silloin kun tarvitsen jotain todella nopeasti. Isompiin tiedostoihin käytän emule plussaa ja bittorrenttia. Tuolla kolmikolla olen aina löytänyt kaiken tarvittavan.

4. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
  5. amtiainen

amtiainen Regular member

Trophy Points:
    26
    DC:
    Itse en pitänyt ollenkaan DC koska siinä joutui pakkojakamaan 5-20GB tiedostoja riippuen servusta. Vaikka itse jaankin vaadittivat lukemat kaksinkertaisesti niin en kyllä pidä siitä lainkaan. Idioottimaista kun on pakko jakaa tavaraa xx määrä. Mitä sitten jos on vaikka uusi P2P käyttäjä niin mistäs sitten saat tuollaisia määriä kamaa! Toinen on se että sun pitää yhdistää itsesi muutamaan suosituimpaan trackkeriin ja sitten vasta voit etsiä jotakin. Mutta sitten kun servut tippuu ja tulee tilla muita niin kas kummaa ei välttämättä löydykkään haluamaansa tiedostoa. Siellä ei todellakaan tavara ns. kohtaa ostajaansa. Etsiminen on tuskan takana, ja sitten on liiankin riippuvainen servusta ja usein minulla ollut ainakin jopa yhdestä käyttäjästä kiinni onko saanut jotain softaa.

eDonkey:
    Toisaalta en pidä myöskään siitä että P2P ohjelmissa joissa voi pistää uploadaus säädöt vaikka 5-10kb sekunnissa ja itse downloada vaikka täysillä. Esim. jos eDonkyssä säätää uploadin 10kb niin silloin voit laittaa download säädöt rajattomaksi ja kamaa tulee niin nopeasti kuin vain saa. Tämä sitten kun kertautuu niin koko edonkeuy verkko on täysin jumissa, kun kukaan ei jaa sillä nopeudella jolla voisi. Kuitenkin eDonkeyssä on se että saat etsittyä helposti tiedostot ja imuroitua ne helposti ilman sen kummempia välikäsiä. Ja toinen hyvä: Jaat aina ne tiedostot jotka sulla on.

Bittorrent:
    Ja bittorrentilla tulee nopeasti jos sillä saa mutta jos trackkeri on kaatunut niin sitten voit odottaa jopa viikon ennenkuin taas skulaa. Sitten vielä se että uploadausta tapahtuu vain silloin kun itse on ladannut tiedoston...
    #1 Bittorrent: Lataa ulos vain niin kauan kuin jaksat pitää downloadauksen jälkeen ikkunaa auki
    #2 ABC lataa niin kauan kuin itsekkin lataat, mutta niin että väh. 100% mennyt ulos
    ... ja sitten kun oot saanut sen niin et enää periaatteessa jaa sitä tiedostoa enää ikinä. Periaatteessa se estää hyvin kuitekin sen että joku jakaa turhaan jotain vanhentunutta kamaa. Mutta jos haluaakin jotain vanhempaa kun ei ole uuttakaan tullut niin silloin et välttämättä saakkaa. Hyvää kuitenkin että sitä uutta kamaa tulee julmetulla nopeudella.

Sen takia mitään ylitse muiden ohjelmaa ei ole olemassakaan. Sanotaan parhaimmat ja suositeltavimmat ovat järjestyksessä:

1. eDonkey
    - Helppo, varma, mutta hidas
    2. Bittorrent (ABC paras client ohjelma
    - Nopea mutta ehkä vähän suppeampi valikoima
    3. DC++
    - Jaa eipä melkein muuta hyvää kuin nopeus.

6. paviaani

paviaani Member

Trophy Points:
    16
    Mitäs vikaa emulessa on?

7. Degra

Degra Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei mitään vikaa, muulissa on kaikkein laajin valikoima.

8. juppe^^

juppe^^ Member

Trophy Points:
    11
    ehdottomasti DC++ kun on pakko jakaa niin tavaraakin löytyy ja on nopea
    suosittelen

9. juppe22

juppe22 Active member

Trophy Points:
    66
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/55500
    Käyttäjiä on monen laisia...;D

10. Rawman

Rawman Regular member

Trophy Points:
    26

Niin, eikös DC++ siinä kuin muutkin P2P ohjelmat perustu just siihen että käyttäjät myös jakaa tiedostoja, eikä pelkästään imuroi?

Last edited: Feb 27, 2004
  11. jupa9000

jupa9000 Guest

WinMX on hyvä haku ohjelma

12. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    DC++ ja bit torrent on mun ehdottomia suosikkeja.

13. kkuula

kkuula Regular member

Trophy Points:
    26
    DC++ ehdottomasti paras! sehän on vähän mistä tykkää... jokin muu voi olla jollekin muule parempi. P2P perusideahan on että tavaraa jaetaa ei pihtailla! ja se toteutuu hyvin dc puolella. DC ei ehkä sovellu ihan vasta-alkajille mutta kun homman opii niin homma skulaa hyvin!

14. chegardo

chegardo Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu kyl noi Dc++ ja BitTorrent on parhaita. Oon kans kokeillu noita kaikki mainittuja mut tohon tulokseen oon tullut et noi on parhaimmat

15. juppe^^

juppe^^ Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on DC++ jaossa noin 2 gigaa ja pärjää ihan hyvin löytyy kaikkea muista että jos otat DC++ älä feikkaa sillä mun kaveri feikkas ja se bannattiin hubeilta ja nyt kun sillä ois jaossa tavaraa niin se ei pääse hubeille kun on bannattu

16. Niko^

Niko^ Member

Trophy Points:
    11
    Kazaa:

Hyvä ohjelma yksittäisten musiikki kappaleiden lataukseen.

DC++:

Hyvä esim. albumien lataamiseen.

Torrent:

Ehdoton ykkönen pelien lataukseen.

17. Terris

Terris Regular member

Trophy Points:
    26
    Siis mä en tosta DC++ tykkää. Onhan se nopea ja saa nopeasti. Mutta esim. oon hakenu sieltä muutaman leffan, kaikissa on ollu joku vikana+huono kuvanlaatu. Kun taas overnetillä tosi hyvä kuvanlaatu. Esim. pistää sharereactorista lataukseen, niin näkee aina millanen kuvanlaatu on. Mut overnetti on taas hieman hidas. Bit torrenttia en oo kauan käyttäny mut hyvältä on tuntunu. Dc++ kyllä hakee albumit, muttei leffoja mulle!

18. juppe^^

juppe^^ Member

Trophy Points:
    11
    Mulla oli kazaa mutta otettuani vähän musaa ja muuta niin koneellani oli tuhottomasti spywarea en suosittele kazaata

19. tolski

tolski Guest

Terris ei varmaan ole vielä ymmärtäny noita filun nimien merkityksiä...KaZaalla äänenlaatu mp3:ssa on yleensä paskaa eli 128...paska ohjelma muutenkin. Dc++ se ainoa oikea.

20. kkuula

kkuula Regular member

Trophy Points:
    26
    kyllähän sen yleensä pystyy elokuvan nimestä päättelemään sen kuvanlaadun!

Share This Page