niin mikähän mahtaa olla vikana kun leffat jää jumiin noin tunnin katselun jälkeen? mulla on lg gsa-4163 polttava asema ja levyinä käytän tdk dvd-r 1-16x speedejä ja ennen noita levyjä käytin tdk dvd-r 1-8x speedejä ja ne ei tökkinyt kertaakaan.
Huomasin itse että tolla polttonopeudella on aikamoisia eroja. Hitaammalla saa parempaa jälkeä. Käytän myös noita Tdk levyjä. Kaiikki toiminut ok.
Kokeile ensin alentaa sitä polttonopeuttasi. Polttonopeus vaikuttaa monesti paljon siihen, millaista jälkeä syntyy, niin kuin jannejok tuossa sanoikin.
^No siinä on varmaan osa ongelmaa. Yleensä levyille parhaiten toimii joko niiden maksimi nopeus tai yhtä sitä alempi. 16X levyille parhaiten toimii yleensä 12X tai 8X... puolestaan 16X ja 4X poltoissa alkaa taas ongelmat lisääntymään. 8X levyille puolestaan 8X nopeudella, mutta 4X voi sopia paremmin joillekkin levyille, hitaammasta polttonopeudesta en ole huomannut mitään hyötyä (haittaa kylläkin). Noita TDK:n levyjä en itse koskaan omalla 4163:lla polttanut, mutta suurinpiirtein noiden mukaan kaikkia levyjä sillä poltin. Mutenkin ne 16X levyt on suunniteltu ensisijaisesti 16X polttoa varten, joten 1-4X poltot ei eivät ole niin hyvin tuettuja kuin 8-12X nopeuksiset poltot ovat. Jos haluat hitaasti polttaa (1-4X) , niin sitten kannattaa pysyä 4X tai max. 8X levyissä.
Jossain on muistaakseni sanottu että nykyään levyt on optimaalisinta polttaa juuri sillä max-nopeudella mikä annetaan. Kuulostaa kyllä vähän kummalliselta. Mitä mieltä olette? Itse käryttelen 16x levyt 8-kertaisella nopeudella.
Mulla ollu samoja ongelmia aika paljon ja oon saanu apua päivittämällä firmwaren ja sitten kannattaa myös kokeilla eri levyjä yhteensopivuuksissa on meinaan ollu aika paljon eroja. Ite oon huomannu et ei ole aina yhtä ratkaisua saada niit polttoi toimii, mutta tällä hetkel käytän prodyen black dvd+r levyi ja toiminu hyvin. Niitten arvostelussakin sanotaan et paras yhteen sopivuus dvd soittimien kanssa.
kiitoksia kaikille, täytyy tästä alkaa kokeilemaan uudestaan nopeammalla poltolla,jospa vika oisi siinä. toivottavasti