Mulla on käytössä Windows Xp, ja tähän mennessä ollut käytössä vain Windowsin oma palomuuri, ja olisin nyt ottamassa muuta ilmaista palomuuria käyttöön. Mikä olisi siis paras? Virusten torjunnassa mulla on vielä ainakin kaksi vuotta käytössä Normanin ilmainen palvelu, eli mitkäs palomuurit tämän kanssa toimisi hyvin? Tietysti tämä palomuuri saisi olla myös aika yksinkertainen asentaa ja hoitaa, mutta tietysti myös hyvä ja turvallinen. Ja voisin tietysti samalla jo ottaa vastaan vinkkejä, että mitkä ilmaiset virustentorjuntaohjelmat sitten toimisivat hyvin tämän palomuurin kanssa jatkossa kun joudun Normanista luopumaan. Olen kuullut esim. tälläsistä kuten ZoneAlarm, Sygate ja Kerio... Ensimmäinen ilmeisesti (liiankin?) perusteellinen mutta hankala?? Lopuista en ole kuullut kuin nimet. Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan. Ja tietysti jos osaatte vielä lisäksi sanoa miten tämä palomuuri sitten asennetaan (Windowsin palomuurin sijalle/rinnalle?), mitkä asetukset laitetaan jne., miten päivitykset toimii, ym... Tämä on ensimmäinen koneeni joten kaikkia hyviä vinkkejä otetaan vastaan . Hyvät sivut muuten ja kiitoksia jo valmiiksi!
kokeileppa vaikka zone alarmia saat haettua sen tuosta http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp Ohjeet sen asentamiseen saat täältä http://www.markusjansson.net/fza.html Itsellä ollut käytössä zonen muuri ja todennut sen hyväksi..virustorjunta puolella käytössä avast! todennut senkin hyväksi.
Jeppeelon kanssa samoilla linjoilla. Zone on muuten noista mainitsemistasi kolmesta kaikkein helppokäyttöisin.
Selvä, sitähän voisi sitten harkita tota Zonea, ellei sitten tule vielä parempia/helpompia ehdotuksia . Mitäs mieltä sitten noista ohjeista tuossa linkissä, onko hyvät juuri tollaisina noi asetukset vai ootteko tehneet jotain muutoksia niihin? Kiinnostaisi kyllä just lähinnä noi, että mitä kannattaa sallia/kieltää/laittaa niin että se kysyy joka kerta, sekä siinä Internet-kohdassa että siinä Server-kohdassa... Etenkin kiinnostaisi nämä: Internet Explorer, Outlook Express, BitTorrent, ainakin. Ja mitenkäs nämä automaattiset päivitykset sitten toimivat? Esimerkiksi, minulla on HP:n tulostin, ja nämä HP:n asetukset etsivät aina välillä automaattisesti päivityksiä, samoin kuin tekee myös esimerkiksi Norman, sekä Windows, ja Logitech. Entäs Real- ym. Playerit tai MSN Messenger, päivitysten suhteen ja muutenkin? Kiitos taas jo etukäteen .
@jiispa Ohjeita katsoen saat hyvän lopputuloksen. Tosiaan kun kyseessä on ohjelma jonka pitäisi koko ajan kysellä nettiä ja itse ohjelma on laillinen niin sen kannattaa sallia ja laittaa muistamaan. Kun et ole varma ohjelmasta kannattaa tutkia ja perehtyä varmemmin ja estää jos yhtään epäilet.