hello kaikille. mulla on yks kysymys joka voi kuulostaa aika tyhmälle mut mulla on ollu jo jonkun aikaa tämmönen kuin : 3 com officeconnect tpc hub 8/tpc. joten mikä toi oikeen on ja mihin tarkotukseen sitä käytetään??? kiitoksia kaikille.
no hyvä juttu kun mä olen toivonutkin että se olisi semmonen. voi et nää on joillekkin teille tyhmän kuulosia kysymyksiä mut kun ei tiedä niin ei tiedä =) eli siis kun mulla on kaksi konetta jotka on jo yhteydessä verkkoon niin jos liittäisin ton hubi jutun kummankin koneen kesken niin onnistuisko siirtämään tietoja toisesta koneesta toiselle??? ja mitens kun kummassakin koneessa on verkko kortit joiden liittimet on pienempiä kuin siinä hubi laitteessa? myydäänkö sellasia johtoja missä on mahdollisuus saada kiinni koneeseen.
Nyt en ymmärtänyt. "Koneesi ovat jo verkossa" ja "Pienempi liitin". Tä? "Pienempi liitin": Käytännössä kaikki nykypäivän kotikäyttöön tarkoitetut verkkokortit ovat Ethernet-kortteja ja Ethernet-kortit käyttävät RJ-45 liittimiä. Ettet nyt vain sotkisi verkkokortin liitintä mm. modeemien takaa löytyvään RJ-11 liittimeen, joka on kyllä aika paljon samannäköinen, mutta vähemmän pinnejä --> pienempi. "Koneesi ovat jo verkossa": Siis molemmat koneesi kytketty verkkokaapeleilla (ethernet...) johonkin palveluntarjoajan purkkiin? Vai onko koneissa jotkin HomePNA-kortit? Vai modeemit? Jos koneista löytyy verkkokortit JA ne on kytketty ISP:n päätelaitteeseen, niin muuta rautaa et välttämättä tarvitse kahden koneen välistä tiedonsiirtoa varten. Et edes sitä 3comin hubia. Verkkoasetusten säätäminen onkin sitten toinen tarina. Jos ei ole verkkokortteja, niin ripirapi kauppaan ostamaan molempiin koneisiin sellaiset, kaksi ethernet-piuhaa, ja 3comin purkki väliin. Tai vaihtoehtoisesti 2 verkkokorttia ja ristiinkäänetyllä kaapelilla kortit yhteen, jolloin et tarvitse hubia.