Mikä televisio tarpeeksi hyvä, jotta saan täydellisen kuvan ?

Discussion in 'PS3' started by Irwinftw, Sep 7, 2009.

  1. Irwinftw

    Irwinftw Member

    Joined:
    Sep 7, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo eli siis mikä on tarpeeks hyvä 32' telkkari et tulee hyvä kuva? ku ajattelin Ps3 ostaa ja telkkari on vanha ja huono.. Se tarvii varmaa olla LCD ainaki ? No mut jos joku viitstis ystävällisesti mulle linkata jostai halvan ja hyvän telkkarin ni olisin kiitollinen =]
     
  2. _oPa_

    _oPa_ Member

    Joined:
    Dec 25, 2007
    Messages:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hieman omituinen kysymys väittäisin. Mikäli haluaa täydellisen kuvan, niin pitäisi olla mahdollisimman täydellinen TV. Täydellistä kun ei ole olemassa, niin tyydytään siis parhaaseen, mutta niillä on paha tapa maksaa paljon.

    Periaatteessa lähes kaikki HD-ready mitä nykyään myydään riittävät, sillä suurin osa peleistä on 720p. FullHD hinnat on kuitenkin niin lähellä HD-ready hintoja, ettei kannata ostaa HD-ready TVtä enää. Lisäksi FullHD edut tulevat tietenkin tuolla Blu-ray leffoja katsellessa.
    Tiivistäen kai voisi vastata että mikä tahansa suuremman valmistajan (Sony, LG, Samsung, Philips, yms) valmistama 32" LCD FullHD on riittävän hyvä. Hinnalla on kuitenkin yleensä suora vaikutus kuvan laatuun ja paras tapa arvostella kuvan laatua on mennä itse liikkeeseen katselemaan eri laitteita vierekkäin.
     
  3. Matso555

    Matso555 Member

    Joined:
    Oct 27, 2008
    Messages:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Led taustavalaistut telvisiot alkavat olemaan jo aika mukavan näköisiä esim Sonyn X sarja, mutta maksavatkin sitten jo aikas lailla.

    Niin kuin oPa sanoi enään ei kannata ostaa HD-ready telvisiota, koska hinta eroa ei ole paljon mitään. Itse ostin vuosi sitten opiskelia budjetilla 32" Sony S4000 maksoin tuolloin siitä 600€, hintaansa nähden helv**in hyvä.

    Mutta jos isukki ostaa uuden töllön, niin Sony V5500 tai W5500 olisivat kelpo vaihtoehtoja...
     
  4. _oPa_

    _oPa_ Member

    Joined:
    Dec 25, 2007
    Messages:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tähän voisi vielä lisätä noista LED taustavalaistuista sen verran että verkkokauppa.com myi 32" Samsung UE32B6000 LED TV:tä alle 900e. Poistuva malli, joten hinnan alennukset ovat ihan roimat. Vastaava tilalle tuleva UE32B6050 sisältää Cabel HD Ready virittimen ja hintaa yli 1300e. Itsellä on UE46B6000 PS3 kaverina ja varsin tyytyväinen olen ollut kuvan laatuun.

    Noita Sonyn malleja täytyy hieman kritisoida verrattuna Samsungiin. Ihan omalla silmällä verraten (40" ruutuja oli vierekkäin) W5500 kuva oli aika heikko laatuinen Samsungin LE40B655 ja UE40B6000 vieressä.

    Tuota töllön kokoa kannattaa myös miettiä, sillä omasta mielestä 32" on aika pieni nykypäivänä. Itsellä on tuo 46" ruutu n. 3m päässä eikä tunnu olevan ainekaan liian lähellä.
     
  5. timodahlg

    timodahlg Member

    Joined:
    Aug 26, 2003
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ostimme juuri Sony 52W5500:n ja käytämme sitä mm. PS3:lla. Oma ja kaikkien sen nähneen arvio: äärettömän loistava kuva kaikilta ominaisuuksiltaan!
     
  6. Akkun

    Akkun Member

    Joined:
    Apr 15, 2007
    Messages:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itse hommasin muutama kuukausi sitten jo aiemmin mainitun Sonyn V5500 TV:n juuri tällä 32" koolla. Voin sanoa että aivan loistava TV, en ole mitenkään ollut pettynyt ja se sisältää kaiken mitä normaalilta LCD telkalta voisi haluta ja vähän enemmän. Kyseessä on FullHD jossa sisään rakennettu HD digiboksi joka toimii Suomessa (ainakin minulla näillä leveysasteilla). Juuri tuon HD digiboksin ansiosta TV ohjelmien laatukin on huomattavasti parempaa kuin normaaleilla digibokseilla katsottuna. Tykkään myös paljon XMB menu-valikosta joka on PS3:n valikon tyylinen. Mitäs muuta, ekologinen, vie suht vähän virtaa ja on virransäästökytkin. TV:n pitäisi myös säätää kuvankirkautta huoneen kirkkauden mukaan, en ole tätä mitenkään huomannut käytännössä tai sitten se tapahtuu niin ettei sitä edes huomaa? Sitten siinä on jotain nettiominaisuuksiakin, en ole niitä juuri tarvinnut mutta onpahan nekin olemassa :D

    Niin ja hinnaltaan TV oli 640€, minusta hyvin passeli hinta.
     
    Last edited: Sep 13, 2009

Share This Page