Olen hankkimassa taulutelkkaria ja en oikein tiedä mikä olisi sopiva minulle. Käyttäisin televisioo Xbox 360 pelailuun ja myöhemmin ostan luultavasti myös PS3:n. Leffat katson toistaiseksi Philipsin hdmi divx soittimella. Aika paljon katselen Divx elokuvia joten onkohan fullhd huono tuohon? Television koko 32-40 tuumaa. Budjetti ei mielellään ihan hirveitä. Kertokaapa onko mitään järkeä ostaa fullhd telkkaria noihin käyttätarkoituksiin? kyllähän jossain vaiheessa varmaan alan katsomaan hd-dvd tai bluray elokuvia mutta toistaiseksi dvd ja divx.
Tämä houkuttaisi hinnan puolesta: http://www.pixmania.com/fi/fi/458361/art/lg/lcd-televisio-37le2r.html?itag=21323
Hyvä telkkari, hae ihmeessä kotiin! Et tarvitse tuossa kuvakoossa vielä FullHD kuvaa, vasta 42"-50" kannattaa olla töllöllä kokoa ennen kuin ero on merkittävä 32" telkkariin verrattuna. Näin meillä: Olimme tyttöystävämme kanssa olleet vailla televisiota noin kaksi viikkoa ja itse tarkkana poikana olin käynyt jo varmaan kymmenessä kaupassa ihmettelemässä töllöttimiä ja viettänyt aikaa netissä lukuisia tunteja tehden laitevertailua. Lopuksi tunteet alkoivat kuumeta siihen pisteeseen, että oli vain pakko ostaa jokin ruutu, että vältyttäisiin sanasodalta. Hintaa sai laitteella olla 700 euroa, mutta sitäkään ei mennyt. LG 32LE2R kannettiin ONOFFin tarjouksesta kotiin 599 eurolla ja leffa saatiin kaupanpäälle. Ihmetys oli suuri digiboksin kautta tulevaa kuvaa katsoessamme: mitköhän sillä 1300 euron Panasonicin plasmalla olisi saanut enemmän? Tietenkin musta oli hieman tukossa, mutta kuvanlaatu ei paljon hävinnyt aikaisemmalle Sonyn 32":lle trinitronillemme. Ylen lähetyksien pakkauslaatikot näkyivät toki, mutta se ei taida olla LG:n vaan ylen vika Iskimme HDMI:n kautta skaalattua DVD-kuvaa ruudulle ja johan pomppasi! 720p skaalauksella varustetun soittimen kuva näytti erittäin namilta, taatusti paremmalta kuin putkitöllön kautta scartilla. Ällikällä löi tarkkuus, värimaailma ja varsinkin parannus kontrastissa. Animaatioelokuvat, kuten Cars ja Yhden miehen orkesteri olivat täynnä yksityiskohtia, mitkä kuvaputkitöllön kautta jäivät näkemättä. Kaksi päivää sitten kävin vk.comista hakemasta 10m vga-piuhaa ja kytkin tietokoneen VGA:n kautta telkkuun kiinni. Samanlainen kokemus kuin HDMI käytettäessä. CS:S sai hieman uuden luenteen kotiteatterin ja 32" näytön yhteydessä. Jos ei ole valmis maksamaan tonnia telkkarista, mutta haluaa vastinetta rahoilleen, niin ostaa LG:n LE2R:n. Kokoja löytyy 32"/37"/42" ja hinnat noin 599/800-879/999 euroa. Yläsavon toimistotarvike ainakin myy 37"/42" versioita 879/999 + postikulut tätä telsua. Plussat +HINTA +Tarkkuus +Liiketoisto +Värit +HDMI:n ja VGA:n kuvanlaatu +Ulkonäkö (mattamusta kehys hopeisella liuskalla) Miinukset -Ääni epätasainen, basso kumisee oudosti -SCARTin kuvanlaatu -Kontrasti voisi olla hivenen parempi -Vain yksi HDMI, mutta tähän hintaan se on ymmärrettävää -Kömpelö kaukosäädin, onneksi kuitenkin musta väriltään, toisin kuin yleensä esim. Sonyn laitteissa >:| Katso myös: http://www.mareksound.fi/?p=productsMore&iProduct=788
Kannattaa käydä jostain R-kioskilta tai vastaavalta ostamassa uusin TM. Sen 32" vertailu voi valottaa vähän hankintaa.
LG:n 37 tai 42 lcd kiinnostaa nyt kovasti. Entäs tuo Panasonicin plasma? Kumpikos mahtais olla parempi sd-matskulle? Eikäs plasmat oo parempia siihen?
Ainakin siinä mielessä, että SD:n virheet näkyy rajummin LCD:llä. Kuva voi tosin palaa kiinni, mutta sekin on yleisempää vain jos pelailee konsolilla (Ainakin jotkut paikat pysyvät samanvärisinä --> kuvan palaminen).
Edelleen mietinnässä toi LG:n 37-42lcd tai Panasonicin 37-42 plasma. Tekeekö tolla plasmalla mitään tietokonekäytössä? Siis mulla on tehotykkipc eriksees makkarissa, mutta ajattelin myös tehdä kevyehkon mediapc:n. Eli käykö plasma htpc käyttöön?