Mulla on LG:n polttava DVD-asema (+/-) mutta jostain syystä kun laitan tyhjän levyn sisälle, niin kone ilmoittaa, ettei asemassa ole levyä. Mistä tämä johtuu ja miten sen saa kuntoon?
Ostat parempia aihioita tai päivität firmwaren tai jotain aivan muuta. Firmwaren päivitys voi olla kohtalokasta. http://www.rpc1.org <- tuolla niitä kuitenkin olisi
Millä perusteella firmwaren päivitys voisi olla kohtalokasta? Jos päivitys tehdään niin se on tarkoitettu päivitettäväksi. Ei siinä mitään kohtalokasta ole jos ei nyt puolessa välissä päivittämistä ota töpseliä irti seinästä.
Ei se ainut syy, miksi se voisi hajota ole se, että vetää töpselin seinästä. Kun mietit pitkään ja hartaasti niin keksit ainakin muutaman
Se nyt vaan on yhtä rutiinia kuin BIOSin päivityskin. Toimivaa ei kannata päivittää, mutta jos päivittää niin ei siinä tarvii pelko perseessä olla, että paikat hajoo. Tosin cd/dvd asemissa voi päivittämällä saada vähän optimaalisempaa tulosta.
Tässä jos viljelee tälläisi, niin voisi mainita, että miksi se on kohtalokasta, eikä näin... Ei tarvitse sitten tietämättömien ruveta miettimään syitä, että miksi voisi paikat hajota tai jotain vastaavaa. Tämä on mielestäni hyvä.
Kiitos neuvoista, mutta mikä mikä tässä Fimwaren päivityksessä voisi olla "kohtaloksasta" eli mitä pahimmillaan voi tapahtua? Onko kellään sellaista vinkkiä antaa jossa ei ole mitään riskiä? Mä kaivan ton aseman tarkat tiedot iltapäivällä, nyt en valitettavasti ehdit, työt kutsuu.
Lisäys äskeiseen. Mulla on jotain halppis DVD+R levyjä olisiko niissä syy tähän ongelmaan? Eli ne on (Octron DVD+R) levyjä, mitkä levyt toimisivat "varmasti", ei viitsis ostaa mitään susilevyjä.
Sellasta levyä ei välttämättä ole mikä toimii aivan varmasti riipuen dvd-aihioitten ja asemien valmistus / laatueroista. Itsellä toiminu hyvin NEC:in 50€ DVD-asemassa: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10209 Polttanu yleensä 6x nopeudella ja 200 levystä 2 menny pilalle...
Ei oikein löytynyt päivitystä (Firmware). Kuitenkin mulla on LG DVD+-RW 16x HL-DT-ST RW/DVD GCC-4522B, mulla on nyt kaikki keinot loppu, toivottavasti teistä joku osais vielä jeesata. Pikku hiljaa alkaa toivo hiipumaan...
No enää ei tuu muuta mieleen kun että kokeile ostaa kaupasta yks kallis DVD-levy ja kokeile sitä asemaan... Kun ainakin jossain vaiheessa saatto esiintyä jonkin moisia yhteensopivuus ongelmia median ja aseman välillä...