mikä virusohjelma?

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by SnoopyTre, Feb 11, 2006.

1. SnoopyTre

SnoopyTre Guest

oukei, elikäs tällä hetkellä koneellani on dna nettiturva (f-secure), ewido, norman ad-aware ja norton ghost... mutta olen ajatellut ainakin vaihtaa f-securen nortoniin, haluaisinkin tietää tulisiko minun ottaa norton system works, antivirus vai internet security... ja mit' ohjelmia päivityksenkin jälkeen kannattaa jättää koneelle? ewidoon olen ainkain tyytyväinen...

Last edited by a moderator: Feb 11, 2006
  2. mawdrgn

mawdrgn Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin sinulla on F-Securessa palomuurikin?

Jos sen vaihdat pois, niin tarvitset uuden palomuurin:

Zonealarm
    Outpost
    Kerio

Noista olen kuullut hyvää.

[bold]Virustorjuntaohjelmaksi[/bold] voisin suositella Avast! Eli www.avast.com

Se on sitten ilmainen, ja yksi parhaimmista virustorjuntaohjelmista, mitä koneelle voi saada.
    Turha jotain Nortonin maksullista ottaa, jos Avast on parempi ja vielä ilmainen.

Vai olenko väärässä :?

3. SnoopyTre

SnoopyTre Guest

raha ei oo mikään este, paras suojaus koneelle--> maksan mitä pyydetään... mutta jos avast on tosiaan parempi, niin ehkä sitten otan sen...

ja f-securessa on palomuuri:

dna Nettiturva 6.00 build 790

F-Secure Browser Control 1.01 build 157
    F-Secure Internet Shield 5.90 build 360
    F-Secure Anti-Virus 5.80 build 11250
    F-Secure Automatic Update Agent 6.82 build 822
    F-Secure Email Scanner 5.60 build 250
    F-Secure Management Agent 5.80 build 8213
    F-Secure System Control 1.01 build 173
    F-Secure User Interface 6.00 build 560

4. Muggut

Muggut Member

Trophy Points:
    16
    Kyllä toi systemworks... en keksi ny perusteluja... tulee ehket myöhemmen, nyt nimittäin ois et mullakin on se :D

Last edited: Feb 11, 2006
  5. SnoopyTre

SnoopyTre Guest

ja siinä system workssissahan on kaikki? ettei tarvii muta ohjelmia koneelle? ja asia on sillain et valitten parhaan, oli sit ilmanen tai 300€ jne.

6. mawdrgn

mawdrgn Regular member

Trophy Points:
    26
    Kokeile vaikka Googlettaa Avast!-ohjelmasta artikkeleita yms. Ainakin sitä on ylistetty aika lailla :)

7. Yuza81

Yuza81 Guest

@ SnoopyTre

jos sulle ei ole raha este ja halut PARHAAN suojan konellesi,niin Osta Panda antivirus+antispyware 2006...paras,helpoin käyttää ja siinä myös palomuuri ;) sen tueksi ewido ja escan :) sit jos viel haluat herkutella,niin ccleaner(roskan,kuten väliaikaistiedostot) ja Registry Mechanic(rekisterin siivoukseen). Siinä sellanen paketti jolla kone varmasti pysyy puhtaana ja kunnossa. Sit kun vielä ehyttää kovot noin kerran pari viikossa esim. perfect disk:llä niin avot :) ja mikä parasta,suurin osa ohjelmista ilmaisia ;)

8. SnoopyTre

SnoopyTre Guest

vai että panda? oon kuullu juttua, pitäs olla kuulemma aika hyvä... ccleanerhan löytyy jo =D ja eheytykseen on diskeeper...

9. Arnolds2

Arnolds2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Voi voi. Kun sen f-securen hävität ja oot muita vähän aikaa kokeillu niin kaipaat sitä takaisin. Ei varmaan ole kaikkein kevyimpiä tai halvimpia mutta käyttö ja toiminta aivan parhaasta päästä.
    Älä tee tyhmää tekoa vaan pidä se f-secure kun sinulla hyvä kerran on.
    Lähipiirissäni tuosta nortonin ohjelmasta ei ole muuta kuin huonoja kokemuksia. Vaatii hieman perehtymistä sen käyttö ja jos jotain jää tekemättä niin sun kone on jumissa.
    Eli pidä se f-secure niin ei tartte hermoilla sen ohjelman käytön kanssa .

10. Yuza81

Yuza81 Guest

@ Arnolds2
    esimerkki: mulla oli f-secure(pävitykset ym.ok).. ei löytäny mitään ja kone kuitenki sekoili.. ajoin pandan sisään ja huppista..löys Vaan 1254 virusta josta äffällä ei tietookaan :)

11. teppoI

teppoI Moderator Staff Member

Trophy Points:
    48
    @Yuza81

Taitaa olla melko tapauskohtaista sillä minulla, ja parilla lähi piiriläisellä on ollut f-secure anti-virus client security n. 5 ja ei ole tullut yhtäkään virusta koneelle, eli joillekkin sopii ja joillekkin ei..

Last edited: Feb 12, 2006
  12. Yuza81

Yuza81 Guest

@TeppoI
    millä ohjelmalla oot kattonu,ettei siellä koneella ole yhtään virusta? vai eiks ole tullu vaan f-securerlta imotuksia? ;)

13. Pstopper

Pstopper Regular member

Trophy Points:
    26
    Puhutaankohan nyt varmasti viruksista.... Tuossa muutenkin jo hieman kyseenalaistaa tietokoneen käytön jos moisen määrän ylimääräistä saa koneelleen haalittua.

Last edited: Feb 12, 2006
  14. Yuza81

Yuza81 Guest

juu..viruksia kaikki...no konetta käytin vähän niin ja näin sillon....mu nyt kun on panda,niin ihan sama miten käyttää ei oo viruksia näkyny ;)

15. morbir

morbir Regular member

Trophy Points:
    26
    ittellä norton antivirus 2004 ja kerion palomuuri eikä mitään ongelmia ikuna

16. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Jos unohdetaan omat mieltymykset ja katsotaan tiukkoja faktoja niin viime vuosina muutamat tietoturvapaketit ovat olleet jatkuvasti testien kärjessä. Kova kilpailu on tehnyt näistä paketeista joka vuosi entistä paremmiksi. Jos haluat varmatoimisuuden lisäksi mahdollisimman helppoa ja jopa suomenkielistä ohjelmaa joka hoitaa homman ja päivittää itse itseään säännöllisesti, usein lähes päivittäin, niin tässä lähes kaikkien suomalaisten ja ulkolaisten testien voittajat viime vuosien ajalta:

F-Secure Internet Security
    Norton Internet Security
    Panda Platinum Internet Security

Laitoin nuo aakkosjärjestykseen, en paremmuusjärjestykseen, koska eri testeissä kärki aina hieman vaihtelee testaajien mieltymyksen mukana. Itse olen käyttänyt Nortonia ainakin 5 vuotta mutta tänään saattaisin yhtä hyvin ottaa käyttöön joku noista toisista, tottumus toki on tärkeä peruste ohjelman käytölle. Miksi vaihtaa hyvin toimivaa ja opetella uusia asioita jos vanhallakin pärjää. ;)

Esimerkiksi Mikrobitin numerossa 1/2006 on tietoturvaohjelmat testissä...

17. Yuza81

Yuza81 Guest

Japsu1 tuli ja kaato koko ketjun :) heh heh heh heh heh ;)
    totta tuokin :)

18. lehja

lehja Member

Trophy Points:
    11
    Olen poistanut f-securen koneelta. Ilmeisesti se ei kummiskaan poistnu vaan jäi johonkin. MItä tehdä?

19. teppoI

teppoI Moderator Staff Member

Trophy Points:
    48
    "millä ohjelmalla oot kattonu,ettei siellä koneella ole yhtään virusta? vai eiks ole tullu vaan f-securerlta imotuksia? ;) "

mm. escan, trend micro house online scanner ja mitä näitä online scannereita nyt on..

20. AlluDaMan

AlluDaMan Regular member

Trophy Points:
    26
    Mikä tossa escanissa nyt niin viehättää kaikki mainostaa sitä ku viimest päivää.. eiks toi aol active virus shield:ki käytä kasperskyn tunnisteita...

Share This Page