Antivir, Avast, Nod32 jne... Nod32 on kevyt ja hyvä, Antivir hoitaa hommansa, mutta Avast:ista ei ole kokemuksia. Ite ottaisin Nod32:sen.
Kasperkystä vielä sen verran että on varmaan hyvä mutta paljon raskaampi kuin Nod32, molemmat mielestäni hyviä, mutta Kasperista luovuin, en sen raskauden vuoksi, vaan sen vuoksi että siihen iski ongelma, joka sekoitti konettani. Mutta nuo molemmat softat on tosi hyviä, mun mielestäni, tällä hetkellä parhaat.
aivan samat sanat kuin Degra sanoi, myös minulla kaspersky meni jotenkin v*turalleen. NOD32:sta olen pitänyt kovasti, lähes huomaamaton...viime aikoina tosin virus updaten on joutunut lähes poikkeuksetta tekemään manuaalisesti = hakea itse serveriluettelosta toimivan servun (osa ei päivitä mitään, väittää vain että NOD32 on jo päivitetty, vaikka oli monta päivää edellisestä päivityksestä tai edes päivä - nod332 vähintää päivittää PÄIVÄN jolloin käyt katsomassa onko päivityksiä)
Tuo uusin kaspersky oli kyllä ainakin meikäläselle pettymys. Taas ensimmäistä kertaa Nodia kokeilleena voi kyllä kehua miten kevyt tämä on.
Nod on kyllä kevyt, mutta Kaspersky tunnistaa haittaohjelmia ja viruksia Nodia paremmin. Päivitykset joutuu satunnaisesti nodilla tekemään manuaalisesti, kuten tuli jo ilmi.
itsellä nod32 käytössä ja suosittelen muillekkin mitä päivitys ongelmia? täällä ainakin lataa päivitykset useamman kerran päivässä, ei mitään onkelmaa!
@maxim: Uskaltaisin jopa väittää, että vaikka joku F-secure osaisi löytää viruksia vähän paremmin kuin ilmaiset vaihtoehdot, ilmaiset ovat silti parempia. Olen kokeillut maksullisista F-securea, Nortonia, Pandaa ja pikaisesti Trend Microakin, mutta olen joutunut Nortoniin ja F-secureen pettymään. Karmeita tekeleitä Tukipalvelut ymsyms toki löytyvät, samoten suomenkielisyys, mutta KÄYTÖSSÄ esimerkiksi Antivir 7 hakkaa nuo kaupalliset ihan kuusnolla. Englanninkielisyyden en uskoisi olevan ongelma enää kenellekään vuonna 2006 (Suomi taitaa olla kärjessä kansalaistensa koulutustasossa), ja tukea saa useimmiten nopeammin esimerkiksi juuri täältä, Afterdawnista. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni, mutta en ole yksin
Mulla on kyllä ihan samansuuntaisia kokemuksia, ei tosin kaikista maksullista versioista, mutta esimerkiksi F-Securea ja Nortonia käyttäneenä, en hankkisi niitä uudelleen; Tuntui välillä että niistä olisi ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Kaspersky sekoitti koneen, Trend Micron käytöstä pukkasi kaiken näköistä erroria jne. Nyt käytössä Nod32, jossa ei ole oikeastaan mitään muuta ongelmaa, kun silloin tällöin esiintyvät "päivitysongelmat".
No mulla kävi kyllä ihan päinvastoin; Kaspersky ei löytänyt paria troijalaista, Nod32 löysi, sensijaan päivityksiä tosiaan joutuu tekemään ajoittain manuaalisesti.
Tiedän että tämä on makukysymys, mutta kysynpä nyt kuitenkin koska kysymys ja etenkin vastaus on minulle ajankohtainen. Hankittiin kotiin kannettava kone, jossa oli Norton, jonka heitin heti pois, huonojen käyttökokemuksieni vuoksi. Eli onko nyt niin että tuo Antivir 7 on ilmaisohjelmista paras? Ja päivittäinkö Antivir 7 tekee nämä päivitykset?
Täältä löytyy jokaiselta oma mielipide. Paras apu on kuitenkin itse kokeilla testeissä parhaiten pärjänneitä softia. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275
@Degra: Puhuin yleisellä tasolla enkä vaan parista yksittäistapauksesta; uusimmat virukset Kaspersky tunnistaa yleensä nodia paremmin