mulla on nyt vanha McAfeen tutka mutt se tuntuu melko köykäiseltä. mikä kannattas vaihtaa tilalle?? onks toi avg toimiva eikä hyydytä konetta?
avg on ok, mutta annan silti ääneni tuolle AntiVirille minkä linkin pkakspkin heitti. Hyvä, toimiva ja kevyt.
AVG on hyvä, itellä käytössä kanssa. AntiViriä olen testannut eikä mielestäni ole hyvä ohjelma. Ainakin tuolloin piti antivir asentaa aina päivittäessä uudestaan.
Taas näitä juupas eipäs keskusteluja. [bold]samiha[/bold]: Hae tuolta virustutka ja testaa. Näistä kaikista on jokaisella omat mielipiteet, joten varmasti kokeilemalla saat selville mikä itsellesi sopii parhaiten. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275
AVG löytää paremmin virukset jos verrataan antivir ohjelmaan. Toisaalta pelkkä virusohjelma ei riitä vaan pitää olla myös palomuuri. Ja kun molemmat tarvitaan niin olisi parempi että ohjelmat olisivat saman valmistajan esim F-secure tai Nortonin. Tämän lisäksi laittaisin koneeseen vielä Spywaren poisto ohjelman joka tarkistaa realiajassa eli koko ajan muuttuuko selaimen etusivu tai jotain. Tälläinen ohjelma olisi esim Microsoftin Anti Spyware joka ihme kyllä on ilmainen ainakin vielä(Beta). Jos koneen tehot on alle 800Mhz 256Mt niin kompromisseja on pakko tehdä koska F-secure vie ihan kaikki tehot tota heikommasta kokoonpanosta
Saanko kysyä miksi? Itsekin mainitset F-securen olevan raskas, ja sitähän se onkin. Miksi siis käyttää sitä, kun sillä ei saavuta mitään lisäarvoa muihin kevyempiin vaihtoehtoihin nähden. Itselläni on ollut monia erilaisia palomuuri-virustorjunta -yhdistelmiä ja olen päätynyt tulokseen, että all-in-one-paketit ovat sieltä heikoimmasta päästä. Tällä hetkellä koneella palomuurina Kerio ja virustorjunnan hoitaa AVG. Ongelmia ei ole esiintynyt missään vaiheessa mutta tämähän ei tarkoita, etteikö jollakin toisella niitä voisi esiintyäkin. Kokeilemalla se selviää mutta suosittelen pysymään kaukana noista pakettiratkaisuista.
Kyllä pitää paikkansa vielä nykyäänkin, mutta ei toi mun mielestä ole suuri vaiva, kun uusia versioita ilmestyy vain muutaman kerran vuodessa.