Jaahas taas alkaa nää grillaus ajat. Joten kysyisin mikä grilli kannattais hommata: sähkö, kaasu vai hiiligrilli. Eikös kaasu ja sähkögrilleissä tule se puhtain grillaus tulos? Meillä on ollut huono tiileistä rakennettu hiiligrilli, mutta se ei ollut hyvä ja noista kaasu ja sähkö sellaisista ei ole hajuakaan onko hyviä.
Kyllä se hiili/puu grilli on paras siitä ei pääse mihinkään, Sähkögrilliä ei kannata edes harkita omasta mielestä aivan pask... vie vaan sähköä ja grillaus teho on aivan surkea, ellei sitten ole 1500000wattinen että se HK:n sininen syttyy tulee ku koskee ritilään, Kaasu sitten taas on huomattavasti käytännölisempi kun siitä ei tule tuhkaa eikä muuta pask.. niinkuin normi hiili/puu grillistä, Mutta eipä siihen lihaan tai muuhun grillattavaan tule sitä puun makua grillattaessa, Mutta täähn on vaan mun mielipide
Sähkögrilleistä on lähinnä negatiivisia kokemuksia. Tunnelma ja tuoksut samaa luokkaa kun kotona hellalla tekisi ruokaa. Kyllä se asiansa ajaa ja sitä voi sanoa grilliksi mutta siinäpä se sitten olikin. Kasugrilleistä hyviä kokemuksia. Miellyttävä tuoksu ja hyvä lopputulos. Ruoka maistuu hyvältä. Huomioitavaa että kaasugrillit ovat melkoisia lämmönlähteitä ja jos sellaisen laittaa umpinaiseen grillikatokseen niin kesällä tulee erittäin kuumat oltavat. Lisäksi pihviä ja ns. "sotkevia grillattavia" varten kannattaa ostaa parila joka laitetaan grilliin. Näin grilliä ei tarvitse olla kokoajan putsaamassa. Juurikin näin. Makuasia kummasta tykkää, kaasusta vai hiilestä. Sähkögrillejä ei tueta
Tuohon malliin sen kyllä ajattelinkin, ettei sähkögrilli oikein sovi grillaamiseen, joten se on kait hommattava kaasusellainen, kiitti vaan pojat uskon, että se näin on, ja toi parila idea sekin on grillimiehen tietoa. Ps. Ei kuitenkaan enään hiilisellaista.
Ahaa, olen aina luullut niitä ravintoloiksi, no siinä näette etten tiedä kaasugrilleistä juuri mitään! no okei en vaan löytänyt gtx 480 kotigrillinä kun kuuklasin. Yks löytyi josta pidin kuvana, silti tietämättä oikeastaan minkälainen se oikeastaan on? Ja jos ajaa liikkeeseen kysymään onko tää Futur Quatro hyvä grilli ja kestävä, niin tietäähän sen mitä myyjä vastaa, mutta on se johonkin ajattava katsoon laitetta. Pistämpä linkin spaonlinen sivulle grillin kuvaan linkki. Ps. Mielestäni hinta vaikutti melko sopivalta 8,995kr noin 960 euroa.
Kaikilla välineillä tulee kelpo sapuskat kun on osaava kokki. Itse kun asun kerrostalossa on sähkögrilli vaihtoehtoni. Olen nyt pari kertaa "testaillut" Lucifer Tufa -merkkistä grilliä ja täytyy sanoa, että kyllä siinä maittavat ruoat syntyy kun osaa laittaa tehoa oikeassa suhteessa (ja mausteet on sopivat). Uusi laite kun on kyseessä niin oikean lämpötilan hakeminen on vielä hakusessa, mutta yleisesti ottaen sähkögrilli on helppo pidettävä ja makuhermot ovat ainakin tähän mennessä kiitelleet. Riippuu aivan käyttöympäristöstä ja tarpeista, minkälainen grilli kannattaa hankkia. Esim. onko tarvetta keittolevylle vai riittääkö pelkkä makkaran käristäminen?
Komia on grilli! Itse ostin tossa 2 vkoa sitten Landmannin kaasun gigantista (350€), ja oikein olen ollut tähän saakka tyytyväinen. Mutta ainakin makkarat grillaan jatkossakin joko puu/hiili grillissä tai paistan kiukaalla folioon käärittynä. Maku asioistahan ei sovi kiistellä, mutta sähkögrilli.. ei ikinä..
Kiitos, komea se on munkin mielestä, joten ajelen Norrköpingiin hakemaan sellaisen ens maanantaina ei ollut liikkeessä tulee vasta perjantaina. Siis tuli päädyttyä kaasugrilliin, tohon puu/hiili releeseen olen niin kyllästynyt, nokea sytysnesteen hajua, ja sit kun en oikein ole grillikokki taituri, kaukana siitä. Joten luulen et pärjään kaasun kanssa paremmin