mika linux mulle?

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by pedrof, Nov 23, 2010.

1. pedrof

pedrof Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on yhdesssä koneessa elive, nyt kysynkin olisiko hyvä käyttis ubuntu, vaiko mandriva.
    red hat on jossain määri tuttu. Kaikenlainentiedon hankinta (eli tietäjien apu on ollut
    syystä tai toisesta vaikeata;vittuillaan vaan, oot noobi), jos ystävällistä apua ja neuvoa löytyy, olen kiitollinen. Masiinat on vanhoja, 1; 3.6 pentium 4, 3,6g, 1.5g ram.
    2;3,2g, 2g ram. 3, amd 2800xp, ram hakuses, nyt 1g (ja täs se elive). Jos voit vastaa, niin iloinen oisin.

2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Kokemusta on vähän Mintistä ja Ubuntun monestakin versiosta ja molemmat vaikuttivat ihan hyviltä. Miniläppäri rullaa edelleen Ubuntun netbook-versiolla. Tiedonhankinnasta en oikein osaa sanoa, koska omat ongelmat ovat aina ratkenneet googlettamalla, mutta Ubuntu-Suomi ainakin vaikuttaa ihan asialliselta paikalta saada apua ongelmatilanteissa. Noista minimivaatimuksista en oikein tiedä, joten en osaa sanoa mikä distro "masiinallesi" parhaiten sopii.

3. kaleppo

kaleppo Regular member

Trophy Points:
    26
  4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Ubuntusta kannattaa lähteä liikkeelle, monipuolinen ohjelmatarjonta ja varsin helppo käyttää.

5. pedrof

pedrof Member

Trophy Points:
    16
    No, löytyhan sieltä muutama distro, epäilys on vaan että masiina on liianhidas näille (sanoi botti):
    linux mint, ubuntu, kubuntu, mandriva ja fedora.Olen kylläkin ymmärtäny että esim ubuntu
    toimii vaikka minkälaisella höyrykoneella, ja ei nämä mun koneet ihan antiikkisia ole..

enemmänkin tarvitsisin tukea käytön opettelemiseen. Muutaman foorumin jo tunnen, mutta joka kerta kun jotain kysyn, tulee vastaus tyyliin, "painu noobi ******n". Eli jos löytyisi asiallista foorumilinkkia, saisin varmasti apua sellaisesta parhaiten.

6. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Eiköhän täältäkin apua linuksiin tarvittaessa löydy :) Kaikkeen muuhun ainakin.

7. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Tuo Ubuntu-foorumi on hyvä, josta löytyy jo paljon valmiina vastauksia etsimällä.

Last edited: Nov 24, 2010
  8. pedrof

pedrof Member

Trophy Points:
    16
    Kiitti, ubuntu se siis on.

Share This Page