Mikroaaltouunit. Käyttövinkkejä.

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by pepeafter, Jul 14, 2009.

1. pepeafter

pepeafter Member

Trophy Points:
    16
    Ostin Kenwood CJW25 mikroaaltouunin viime syksynä. Siinä oli pelkistetyt ohjeet, joista ei aivan minulle selviä automatiikan ohjeet.
    Kenwoodilla ei ole kunnon suomalaisia nettisivuja, joista saisi hyviä ruoanvalmistus ohjeita.
    Olisiko tällä areenalla Grilli-/Mikroaaltouunissa ruoan valmistuksesta kiinnostuneita ja voisi vastata tähän hyviä ohjeita. Olen kiinnostunut tekemään ruokaa raaka-aineista lähtien. Toki osaan grillata bratfursteja ja lämmittää valmista ruokaa.
    Siis kuinka käyttää hyväksi ja edistyksellisesti Grilli/mikroaaltouunia.
    Jos vielä löytyisi joku, jolla on samanlainen laite.

2. toope

toope Regular member

Trophy Points:
    26
    Eihän mikroaaltouunissa valmisteta ruokaa vaan ainoastaan lämmitetään valmisruokia. Mikroaaltouuni mulla on ollut yli 20 vuotta enkä ole tähän päivään mennessä keksinyt mitä ruokaa sillä voisi valmistaa.

3. Feron

Feron Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä mikroaaltouunissa voi valmistaa aamupuuron ihan kätevästi. Ohje. ;)

4. toope

toope Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin valmistaakin ja olen valmistanut monta kertaa. Mitenkäs se pääsikin unohtumaan. Olen varmasti valmistanut muutakin mutta kun ei muista niin ei muista.

5. pepeafter

pepeafter Member

Trophy Points:
    16
    Kyllä mikrouunissa voi valmistaa hyvinkin erilaisia ruokia. Esimerkiksi laittaa vaikka seitipaloja (sulatettuja) ja viipaloituja raakoja perunoita sekä sipulirenkaita vuorotellen vuokaan ja kaataa päälle munamaidon tai kalaliemikuutioista tehdyn kalaliemen. Pitää muistaa laittaa myös varovasti valkopippuri jauhetta ja suolaa kerrosten väliin. Ja kypsentää noin 800 w teholla 8 - 12 minuuttia.
    Kun näitä eri variaatioita kokeilee, niin saa alusta loppuun tehdyn hyvän ja vitamiinirikkaan ruoan, kun mikrossa eivät terveelliset aineet haihdu helposti.
    Pistäkää lisää reseptejä.
    Tarkoitin, että kyseisen Kenwood CJW25 mikroaaltouuniin ei ollut mielestäni hyviä ohjeita Automaattiseen kypsennykseen etc.
    Me jotka istumme kohtalaisen paljon tietokoneella, voisimme hyödyntää mikrouunia paremin, ettei mene pelkästään lihapiirakan lämmittämiseksi, eikä tarvitsisi tilata pizzaa kotiin.

6. grinx

grinx Regular member

Trophy Points:
    26
    Kana valmistuu mikrossa myös todella hyvin.

Share This Page