Terve. Ongelmana on, että Creative Fatal1ty kuulokkeiden mikki ei toimi Asus Xonar DGX äänikortissa mutta toimii emolevyn integroidulla äänikortilla. Mitä olen tehnyt: 1. Ottanut pois emon integroidun äänikortin BIOSista 2. Poistanut emon ääniajurit tietokoneelta 3. Asentanut DGX ja sen ajurit, tällä hetkellä käytössä 7.12.8.1800, olen kokeillut myös jotain UNI ajureita. 4. Asetuksista laittanut Mic Boostia päälle ja pois 5. Varmistanut DGX:n asetuksissa että käytössä EI ole front panel, vaan microphone 6. Varmistanut että mikrofonia ei ole hiljennetty. 7. Poistanut muut mikrofonilaitteet ohjauspaneelista käytöstä. 8. Varmistanut että piuhat ovat paikoillaan, mikkiä kokeiltu etu- ja takapaneelissa. Kun käytän Windowsin ääninauhuria ja puhun jotain, ja kuuntelen äänet täysillä äänitystä, kuuluu jotain pientä piipitysulinaa.
Winukan omista ääniasetuksista raksi pois ruudusta "front mic" ja alkaa pelittää, itse hetken pulmailin saman ongelman kanssa. E: "tarkka polku" -> ohjaispaneeli -> äänet -> nauhoitus -> valitse ominaisuudet siitä Xonarin mikistä -> kolmas välilehti -> "front mic" pois päältä(en tiedä miten suomennettu, kun itsellä enkun kielinen winukka) toine edit: joo tuo winukan kautta oleva säätö ajaa ilmeisesti saman asian kun Xonarin omasta hallinta ohjelmasta tekisi sen, eli tuskin auttaakaan sinun tapauksessa.
En nyt jaksa tutkia tarkemmin, mutta itsellä tuossa Creativen kortissa pitää muuttaa "Line In" asetuksista mikiksi ja tämän jälkeen lähtee pelaamaan. Luultavasti ei liity tähän hommaan, mutta laitetaan nyt kuitenkin... Edit: Hieman hidas, Vissiin pitäisi päivittää sivu joskus... Jees eiköhän tuo munkki666 ohje korjaa vian...
Ei toiminut nuokaan. :/ Läppärillä kuitenkin olen kokeillut ja todennut toimivaksi kuulokkeiden mikin. Taisi olla virhe ostaa tuo Xonar DGX... Meneekö RMA läpi jos ei mikkipaikka toimi? Ostettu CDON:ista abaut kuukausi sitten.
Nämä tsekattu? https://www.youtube.com/watch?v=uFtNK6iAF2Q http://www.tomshardware.co.uk/forum/356428-28-asus-xonar-microphone-front-panel-problem
tietty menee, tosin voi tulla paluupostina takaisin lapun kanssa, että tarkista koneen asetukset, mutta toisaalta taas voi olla oikeasti vikaa siinä mikin lähdössä.
Nyt ollaan jännän äärellä... En tiedä mitä tein, mutta mikrofoni päätti ruveta toimimaan :O On tässä kyllä kaikkea kokeiltukin... Eipä tarte näköjään RMA:ta täytellä Tinke8: juu olin tsekannu nuo videot aiemmin, ei ollut auttanut.
Omassa Xonarissa on optinen lähtö jettu mikrofonin kanssa ja joskus kortti bugaa ja joutuu ressuumaan konetta ja ruuvaamaan xonarin äänipaanelissa asetuksia. Eli optiset lähdöt pois käytöstä ja koneen uudelleenkäynnistys yleensä auttaa, joskus joutuu sitä liitintä sinne reikään runkkaamaan muutaman kerran että se tajuaa että siihen on mikki kytketty.