Eli ongelmana on ABC-ohjelma. Kun ko. ohjelma on ollut päällä muutaman tunnin, niin IE ei enää avaa www-sivuja. IE ilmoittaa vain, että mitään sivua ei löydy. Kun ABC:n sammuttaa, toimii netti taas normaalisti.
Mulla on samoja ongelmia DC++:n kanssa. Ennen IE toimi ihan hyvin, vaikka DC imi ja antoi noin 50 kt/s kumpaankin suuntaan. Mutta edellisen Windowsin päivityksen jälkeen alkas tökkia. Mikään nettiä käyttävä ohjelma ei löydä sivuja, kun DC++ toimii täysillä. Ongelma johtunee jostain Windowsin uudesta tavasta siirtää tietoa internettiin. Siihen on saatavilla korjauspäivitys, joka ei tietystikään toimi kunnolla. Lisätietoa ongelmista update-sivuilta (Q831167)
Kävin katsomassa tuota update-sivua. Täytyy varmaan odottaa tuota seuraavaa IE:n service packia ja pitää siihen asti ABC:tä auki vain öisin.
Asialle ei voi mitään, mulla on sama juttu Bittorrenteilla (Käytän BT Basicia). Kaista tukkeentuu mutta läpi pääsee ränkyttämällä vähän aikaa Reload-nappia. Parempi keino on tosin hankkia NetLimiter (ei tosin taida olla ilmainen :/) ja rajoittaa sillä BT-lataukset ~85-90 % paikkeille maksimitehosta.
Mulla on WinXP ja siinä asennettu SP2 Beta... Auki samaan aikaan DC++, ABC ja Opera... DC++ tulee 20kt/s samoin myös ABC:sta ja Operasta... Teillä on vissiin vaan jotkut asetukset tyritty ei vaan ole hajuakaan mitkä... Tai ehkä teillä on vaan niin tyrä palveluntarjoaja...
Aseta siinä ABC clinussa settingseistä upload limitti johonkin 80% maximista, erikseen voit laittaa vielä sen jos lataa tai kun ei lataa. Ei tarvii leikkiä millään netlimitterillä. Jos ei auta niin herää kysymys oletko proxyn tai natin takana joka muuttaa ABC:n käyttämät portit tyypillisiksi http: porteiksi ?
Ongelmana on ns. connectionit, eli yhteyksien määrä nettiin.. Varsinkin gnutella verkkoa käyttävät ohjelmat helposti tukkivat koko verkon, vaikka latausnopeudet ei kovin korkeaksi nousekkaan, taas DC++ monesti voi huutaa täysillä ja silti http siirtyy, vaikka hitaanlaisesti.. Kyllä DC++lakin näyttää yhteydet saavan tukkoon, kun on riittävän paljon jonossa, ja varsinkin highest prioriteetilla.. Huomaan ma monesti..