Pari päivää sitten ja eilen hämmästelin, kun useampi ketju auki ja katsoi toisesta ketjusta mitä siellä on, että sai kirjoitettua viestiin, niin se lähetä viesti välilehti ei Firefoxiin tullut, kuin sulkemalla niitä myöhemmin avattuja. Ja tahmassa koko kone Nyt toisella koneella. Satuin video toiston takia katsomaan prossu tehoja, kykeneekö h.264 mkv:tä. Yksi välilehti nappaa 70 - 90 % prossusta. Kun avaa kolmea ketjua, niin prossu on 99% Firefoxia ja kone täysin tahmassa. Kun ei täällä mitään näkyvää flash mainosta tai muuta ole ilmestynyt rassaamaan lisää. Muita sivustoja voi avata vaikka kuin eikä hyydy.
Samansuuntaiset kokemukset täälläkin, suoritinteho menee hetkellisesti jopa 100%:iin kun avaa uuden sivun täällä. Jää jopa DVD Plaza kakkoseksi... Käytössä tosin Explorer 7.
Samanlaista ongelmaa täälläkin. Tiedä sitten johtuuko koneen hitaudesta vai onko AD hidas. Muita sivustoja voi kyllä avata välilehdet täyteen keskusteluja, mutta täällä kun vetää kolme keskustelua välilehtiin niin hidastuu perkeleesti ja välilehdeltä toiselle vaihtokin käy tahmeasti.
Mulla on nyt 8 afterin välilehteä auki ja prossunkäyttö pyörii tuliketussa noin 0-6%:ssa. 6% silloin kun vaihtelee välilehtiä muuten 0-2%. Eli, en ole kyllä itse havainnut tollasta ongelmaa...
On kyllä erilainen kuin pari päivää sitten aivan kuten BforeDusk mainitsi, niin myös täällä,nykii välilehtien käytössä,sama kokemus IE7:ssa ja Operassa,mutta ei toisilla sivustoilla.Viestin lähetys silti näyttää toimivan,ehkä hiukan hitaampi?Mutta esimerkiksi scrollaus nykii myös,ei aikaisemmin,eikä muualla!mutta eiköhän tähänkin selitys vielä löydy?
Se on tuo SF-Anytimen kamppis, se loppuu sunnuntaina. Olemme pistäneet aika pahalle haisevaa palautetta mainostoimistolle tuon kampanjan Flash-koodin toimimattomuudesta.
Mallikkasti vastauksia tuli ja mulle selkeni asiat. Keskustelua on ollut jo 3kk sitten alkaen. Mainostajan nimi jää mieleen ja kuluttaja vaikuttaa kukkarolla. Noin tökerö, visuaalisesti normaali, mutta tekninen resurssisyöppö ja kaistankaappaja mainos saa firmaa kohtaan ostoboikotin alitajuntaan. Kannattais aD:n testata noi mainokset ja perua sopimus, jos ei paremmin osaa koodata. Nyrkkisääntö web-sivun sunnittelijalle: Jos ei sivu lataannu 15 sekunnissa, 90% käyttäjistä on kärsimättömiä, eikä tule koskaan takaisin saitille. Hyvä jos tahma poistuu sunnuntaina. Itse en edes mainoksia katso = mainostaja ei saavuta mitään. adblockilla sitten aD menettää rahaa. Se on joko se, tai en tule sivustolle ollenkaan. Silloin jää vastausenikin pois aD:n rahavirran lisäksi. Monasti on ketju päättynyt 'Kiitoksia vastuksista.', 'Nyt toimii.'. Herneen nenäänsä vetäneet saavat toivoa mitä haluavat. Kannattaa miettiä kumpi täällä useampia välilehtiä auki tarvitsee? Vastaaja vai kysyjä? Saitti on ollut mainio. Toivottavasti säilyy jatkossa.
Näinhän homma ei missään nimessä mene, koska mainosmyynti on ulkoistettu ja mainosmyynti myy mainostilan mediatoimistolle, joka toimittaa asiakkaan mainoksen "putkeen" eli mekin näemme mainokset vasta kun ne sivulle tulevat. Mutta otin tuon nyt tuolta pois, menetämme tämän tempun ansiosta kyllä ikävästi lisätuloja, mutta tuntuu aiheuttavan sen verran pahaa närää, että ennemmin näin
Kyllä luulis että aD:n sopimus mainostilasta sen kanssa joka rahan maksaa (Habanero Media?) olis sorvattavissa niin, että jos tulee tekninen susi, jonka seurauksena sivuston käyttäjä voi katsella vain tota mainosta (se kun oon sivun ylälaidassa), niin aD saa heivata sen pois. Habanero sitten reklamoi ja neuvottelee lopullisen "maksajan". Viestiä vaan tonne SF-Anytimeen tilanteesta. Sieltä suunnasta kaiken maksaja reklamoinnillan toivottavasti saa pään putoamaan siltä joka 2GHz:n prossu tehon vaativan "gif-mainoksen". Ikävää tulojen menetys. Epämielyttävää oli käyttö. Lyhyen aikaa olis kestänyt menetelmää, että maks 2 ketjua auki. Kunnolla vaan tietoa kaikille, heti kun sivustolle tulee.
Kuten sanoin, mainos otettiin pois ja testaus oli todnäk tehty vain yhdellä tabilla, jolloin liiallista CPU-kuormaa ei tietenkään kukaan älyä edes ajatella. Nyt tilalla on staattinen JPEG-versio em. mainoksesta.