Näkyy että on teksti tiedosto, mutta se ei näy siellä esikatselu kuvassa? Saati valmiissa tiedostossa.. Eli tämmöistä lukee siellä: - Videon nimi (~20 min.) + Ääni (1 virta) + Tekstitys (1 virta) + Kappale (4 virtaa) Valikkoteksti: "Videon nimi" + Lähdetiedoston tiedot Sit ku klikkaa tuota tekstityksen kohdalla olevaa + niin tulee joku "popup" kielto/varoitus ja koko ohjelma menee jumiin.. Ja siitä ei selviä kuin CTRL+ALT+DEL:llä Tekstitys tiedoston muotona on kokeiltu: txt/srt/sub, mutta mikään ei auta.. Osaisiko joku tällä kertaa auttaa mua mun ongelmassa..?
ConvertXtoDVD hyväksyy SRT-tiedoston ja SUB&IDX-yhdistelmän, pelkkä SUB-tiedosto ei siis toimi. X2D ei liitä tekstityksiä kiinteästi videoon, vaan se tekee "normaalit" DVD-tekstitykset. Eli tekstitys on sitten myöhemmin valittavissa standalone-soittimessa.
Eli SRT toimii? Mutta miksi se ei siinä esikatselussa sitten näy? Kun ohjeessa luki että se esikatselussa näkyy? EDIT: Tuon ohjeen mukaan olen yrittänyt tehdä: http://www.nefernetti.com/divx-xvid-dvd_lle.htm Ja siellä lukee näin: sekä esikatselusta prosessin aikana jolloin on syytä varmistaa että tekstitys näkyy kuvassa... Ja minun ongelma on se että se ei näy siinä kuvassa?
Ohje lienee väärässä... Ei minulla ainakaan näy mitään tekstityksiä esikatselussa. EDIT: Ohjeessahan lukee, että prosessin aikana tekstitykset näkyisivät...
Eli kiskot avin ja SRT-Teksitys tiedoston sinne(tai että kiskot pelkän avin ja SRT tekstitys on samassa kansiossa ja saman nimisenä avin kanssa? Hmm.. Jaksasko sitä kokeilla ja odottaa pitkään, jos sit ei toimikkaan..? EDIT: Ei näy prosessinkaan aikana..
Kun tarkemmin miettii, niin ei sen pitäisikään näkyä. Kun X2D tekee kerran "selectable" tekstitykset, niin ne lisätään vasta sitten kun video on enkoodattu. Joten lopullisessa DVD-kansiossa pitäisi olla sellainen video, jossa tekstitykset saa näkyviin. Kokeile muuntaa joku lyhyt pätkä, polta DVD-RW-levylle ja testaa.
Joo pitää kokeilla, asensin varmuudella ohjelmankin uudestaan.. Toivottavasti alkaa toimimaan.. EDIT: Ei toimi sitten millään..
Tekstitys on varmasti .srt muodossa, ettei siis ole vain uudelleennimetty? Eli kun muistiolla/notepadilla avaa niin näyttää [bold] 1 00:00:00,612 --> 00:00:03,123 Tekstit toimii, voit onnitella itseäsi. 2 00:00:04,000 --> 00:00:08,234 Todellakin mahtavaa[/bold] suunnilleen tuolta?
Itse olen muuttanut tekstit Subtitle Workshopilla. Tehny kansion leffa. Kansiossa on leffa.avi ja leffa.srt. Jos tekstit eivät kelpaa tulee lokiin oranssille pohjalle "subtitle file (nimi) .sub or .idx missing. Jos tekstit kelpaa(siis muutettu str muotoon) tulee lokiin teksti "ext. Subtitle file loaded - 1337 entries found" ja kun leffa on valmis tulee keltaiselle pohjalle jotain vielä teksteistä
Ei se tekstitys näy esikatselussa. Pistät leffan convertxtodvd:n läpi vaan rohkeesti niinku ohjeista katoit ja tekstit tulee leffaan, kunhan ne tekstit on .srt muodossa.
Joo, ei se siinä esikatselussa eikä "muuntovaiheessakaan" näkynyt ne tekstit, mutta kyllä ne tekstit siihen ilmestyi kun antoi vaan muuntaa loppuun ja sit poltti DVD:lle niin kyllä se toimii niinkuin pitää. Harmi kun ohjeessa on väärää tietoa niin luulee ettei ohjelma toimikkaan niinkuin pitää..
No tuo täytyy sitten muuttaa siinä oppaassa. tosin itselläni nuo tekstit kyllä näkyi ja siitä on vielä kuva kaappauskin laitettu oppaaseen. mutta muutan tuon kohdan nyt kuitenkin jos olette todenneet että ei tarvitse näkyä... nyt on opasta päivitetty !
Jätitkö mahdollisesti tekstitykset valitsematta, kun kokeilit poltettua DVD-R-levyä? Tekstitykset pitää nimittäin vielä erikseen valita aktiiviseksi DVD-soittimesta...
Siis ohjeessa luki että ESIKATSELUSSA näkyy ne tekstit (tai ainakin viimeistään muuntovaiheessa) Ja minulla ne ei näkyneet kummassakaan, joten en antanut edes muuntaa loppuun asti. Mutta sitten kun täällä sanottiin että ei ne edes siinä muuntaessa näy että annat vaan mennä loppuun asti. Joten otin neuvosta vaarin ja tein niin ja ne tekstit näkyy soittimella katsottaessa niinkuin pitääkin. Kyse oli nyt siitä että ohjeessa oli väärää tietoa jonka takia oletin että ohjelma ei toimi. Mutta nyt tieto on korjattu sinne ohjeeseenkin, ja ohjelma on koettu toimivaksi. Kiitos kaikille auttaneille.
Halusin vielä varmistaa, että siis sub/idx-yhdistelmää ei tarvi muuttaa srt muotoon vaan ne saa näkyviin tuollaisenaan kunhan on saman nimiset kuin elokuva?
Juu sub+idx pitäisi toimia. Asia on helppo testata niin ettei polta tuossa ConvertXtoDVD:ssä DVD:lle vaan tallentaa kiintolevylle ja tarkistaa tuloksen. Jos tekstit näkyvät niin poltto sitten DVD:lle vaikka Nero:lla.