en ymmärrä miksi joka toinen rippaus ja encoodaus dvd2svcd:llä päätyy aina siihen että toinen imageista on juuri sen verran iso, ettei sitä voi polttaa -tai sitten se menee liiallisuuksiin ja tekee yli 800-megasia binejä. viimeksikin dvd2svcd teki807-megasia binejä - miksi? bitraten cd sizeksi olen näppäillyt 699. olisiko pitäny jättää se 740? kiitos avusta etukäteen!
Saattaa olla että kannattaa käyttää ns. "standardi" kokoja noissa määritteissä, tämä näin kannikka tuntumalla. :-} Kyllähän tuon 807MB BINin pitäis mahtua 80min levylle (ylipolttoa kokeilemaan)
mitä mun pitää tehdä nerossa, että polttais 807-megasen fiilun 80min levylle? olen preferensseissä jo "antanut" sille luvan polttaa ylipitkiä levyjä. kiitos etukäteen!
eetupoika: Oletkohan nyt sitten laittanut sen CD sizen oikeaan leffanpituus-kohtaan? Kun suurin heitto on ollut 2MB suuntaan tai toiseen omissa "muutamassa" pakkauksessa. Tietysti multipassina. Ja Nero on vähän heikko jostain syystä polttamaan isohkoja bin/cue -imageja, kannattaa kokeilla FireBurneria tai CDRWiniä.
"eetupoika: Oletkohan nyt sitten laittanut sen CD sizen oikeaan leffanpituus-kohtaan? Kun suurin heitto on ollut 2MB suuntaan tai toiseen omissa "muutamassa" pakkauksessa. Tietysti multipassina." mitä tarkoitat "oikeaan leffanpituus-kohtaan"? käytän default-asetuksia dvd2svcd:ssä.
Defaultteja? Eli Bitrate -tabi näyttää jotenkin tältä: Between 0 and 50 mins. Use 1 CD Size 740 Between 50 and 76 mins. Use 1 CD Size 800 Between 76 and 100 mins. Use 2 CD Size 740 Between 100 and 125 mins. Use 2 CD Size 800 Between 125 and 163 mins. Use 3 CD Size 740 Between 163 and 9999 mins. Use 3 CD Size 800 Max. 2530 Min. 300 ( ) Min avg 1600 Max avg 2230 ? Jos leffa kestää kokonaisuudessaan 0-50min, DVD2SVCCD tekee siitä yhden 74min CD:n leffan. Jos leffa kestää kokonaisuudessan 50min - 76min (esim. jotkut piirretyt leffat), niin DVD2SVCD tekee siitä yhdelle 80min CD:lle mahtuvan. Jos leffa kestää kokonaisuudessaan 76-100min (ehkä 40% leffoista), DVD2SVCD tekee siitä kahdelle 74min CD:lle mahtuvan version. ...jne... Eli mihinkäkönhän noista kohdista sen 699 laitoit?
default-asetukset mulla ovat juuri noin (voi jopa valita nappia painamalla). koska ohjelma tekee joka toinen kerta yli 800-megasia fiiluja, kokeilin eri arvoja bitrateiksi. pistin kerran kaikkiin 699 ja silti tuli 807-meganen fiilu. asensin softan uudelleen ja sama homma jatkuu. mulla on kyllä ollu koko ajan jotain häikkää ton ohjelman kanssa... ensin kuva nyki... sitten on tuo " is not a valid integer... (ilmenee muuten edelleenkin kun haluan tekstit mukaan kuvaan) sitten luovuin SVCD-encoodauksen, koska yks star trek jakso kesti 360 tuntia encoodata (ja mulla on uus 1,7giganen kone) ja nyt tää.... kiitti kuitenkin neuvoista!
Umh.. Siis nuo 740 ja 800 ovat levyn kokoja ja ne ovat niitä joita ruuvataan ja kyllä niiden pitäisi vaikuttaa suoraan. Kokeiles katsella pilkulleen noita aD:sta löytyviä guideja ja tehdä just niiden mukaan ja katsella pelaako homma.