Miksi ei S-video toimi kannettavasta 7" lcd-telkkariin? (hakua kokeiltu jo)

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by speedaz, Mar 27, 2007.

1. speedaz

speedaz Member

Trophy Points:
    16
    Eli mulla on tällainen kannettava: acer aspire 5051

Ja joku halpa hongkongista ostettu 7" lcd-telkkari, jossa rca-sisääntulo.

Väliin on tungettu 8 euron s-video->rca muunnin, jossa on 4-pinniä (ilmeisesti toisenlaisiakin on olemassa?)

Ongelmana on se, että kuva näkyy telkkarissa sellasena mustavalkosena siksak-kuviona, eli siitä ei saa mitään selvää. Kannettavasta on laitettu tv-out päälle, jos ei ole päällä niin telkkarin ruutu on sininen. Eli jonkunlainen yhteys on.

Kuitenkin pöytäkoneesta kokeiltuna, suoraan rca-ulostuloa käyttäen kuva näkyy hyvin. Mitä olen tehnyt väärin kannettavassa? Voiko mulla olla vääränlainen muunnin?

PS. Ennen kuin joku sanoo että käytä hakua, niin olen jo kokeillut. Olen koko aamun tuloksetta yrittänyt löytää tuolta bittiavaruudesta vastaavaa ongelmaa... Että kiitos vastauksista!

2. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Jos pöytäkoneella toimii, niin ei voi olla. Katso läppärin asetuksista, että puskee komposiittisignaalia, eikä s-videota (ja katso että on pal, eikä ntsc).

3. Kupuntu

Kupuntu Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on melkein sama ongelma. Tosin kyseessä pöytäkone. Asetuksista ei saa päälle komposiittia. Näyttis on GeForce 5200. Mitä pitäisi tehdä?

4. speedaz

speedaz Member

Trophy Points:
    16
    Kannettavassa on atin näyttis, joten voisiko johtua siitä että pöytäkoneessa näkyy(nvidia)?

Pitäisikö minun siis ostaa 7-pinninen muunnin? Mistähän niitä saisi?

5. speedaz

speedaz Member

Trophy Points:
    16
    Lisätään tähän vielä että onko vivo-liitin sama kuin s-video?

Olin yhteydessä koneen myyjään joka puhui vivo-liittimestä. Mutta hänkään ei osannut sanoa mistä vika johtui... Pitäisiköhän kone palauttaa ja ostaa joku toinen (toimiva) kone?

6. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Oiskohan reso ongelma, elikkä jos läppäri näyttää tuon toisen näytön pienennä resoja max tv.n? mukaan.

vivo=video-in/ video-out.

rca s-video 7 pin adapter
    Kannattaa tarkistaa acerin tuesta tarviiko minkälaisen adapterin väliin, nuo 7pin.set ei kuitenkaan ole aivan halpoja.

Tuolta tv-out oppaasta mitään vinkkiä.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564

Edit: ja todennäköisesti, jos olisi videokaappaus ominaisuus olisi vivo-kaapeli mukana. Pitäisi toimia kyllä tuolla 4pin. s-video rca adapterillakin.

Last edited: May 23, 2007
  7. speedaz

speedaz Member

Trophy Points:
    16
    Nonii... Nyt on ostettu verkkokaupasta sellainen muunnin missä toisessa päässä on 7-pinninen ja toisessa päässä 4-pinninen+rca liitin.

Lopputulos ei muuttunut miksikään. Suoraan 7-pin -> RCA ei näy mitään, eikä kone edes tunnista telkkaria. Sit taas 7-pin -> 4-pin josta taas vanhalla muuntimella muutan RCA:ksi näkyy samaa mustavalkosta siksakkia.

Nyt alkaa jo vaikuttamaan epätoivoiselta tää tilanne...

Share This Page