Niin, olen törmänny ongelmaan, missä Firefox 3 tai IE kaatuu kun yritän kuunnella vaikka iskelmän tai radio suomen nettiradiota. Eli Windows Media Player 11 yrittää pyörittää striimiä, mutta siinä vaiheessa selain kaatuu ja homma tyssää ja tulee tällästä ruutuun: Aiemmin tätä ongelmaa ei ollut, se on ilmennyt nyt. Olen yrittänyt ladata windows media player pluginia, jonka pitäisi korjata tämä video, ja kyllähän minä voin videoita nyt katsoa, mutten kuunnella audiota. Käyttiksenä on Vista 32bittinen.
Ja nyt kun yritän katsella pekingin olympialaisia täältä, kaatuu selain (IE:kin) samalla tavalla. http://www.eurovisionsports.tv/olympics Olen ohjeista yrittänyt säätää, ladannut päivityksiä noihin flasplayereihin, mutta missä kummassa vika on?
Anteeksi etukäteen jos olen pahasti väärässä mutta käsittääkseni tuo WMP:n poisto ei ainakaan tässä tapauksessa tule kyseeseen, Vistassa tuo kun on kiinteä osa käyttistä :/ Oletko kokeillut jotain muuta medioiden toisto-ohjelmaa, esim WinAmp tai joku muu vastaava?
Ei tosiaan WMP:iä pysty poistamaan vistasta pois. Vika saattoi tulla uusimman päivityksen mukana pari viikkoa sitten, koska ennen sitä pystyin kuuntelemaan selaimessa esim. radio suomen nettiradiota. En ole winampiakaan kokeillut, koska wmp on näköjään oletusselaimena noille nettiradiotiedostoille jos selaimessa kuuntelee, mitenköhän tän saisi muutetuksi? Jospa siitä löytyisi apu. Eli selain ei avaisikaan hommaa WMP:llä vaan jollain muulla playerillä. Tässä englanninkielinen topic tästä jossa ollaan minusta lähinpänä minun tapausta http://www.experts-exchange.com/Dig..._Players/Windows_Media_Player/Q_23553879.html Kokeilin myös asentaa Windows media playeriä uusiksi, mutta microsoftin sivuilla oli vanhempi versio mitä minulla, pitäisi siis löytää version 11.0.6001.7101 asennustiedosto, jospa se korjaisi mahdolliset virheet. Asensin myös tämän http://support.microsoft.com/kb/947403 aputiedoston, mutta mitään ei auttanut, ainoa mitä tapahtui, oli että versio muuttui versiosta 11.0.6001.7000 versioon 11.0.6001.7101.
Tarkistapas ensiksi, onko WMP 11:n (englanninkielinen) asetuksissa ruksi kohdassa Now Playing/Options/Player/Connect to the Internet (overrides other commands). Se on oltava ruksattuna. Tämä voisi auttaa ainakin IE:ssä, Firefoxista en osaa sanoa.
Tuokin on tehty eikä auta. Missä ihmeessä voi vika olla? Luulis että syyt lähtee ainaki Vistasta, mutta missä vaiheessa ja miksi sitten homma loppui toimimasta, kun aiemmin pysty WMP11:n avulla netistä striimejä kuuntelemaan/katsomaan.
Tee järjestelmän palautus toimivaan ajankohtaan, kokeile ensin jos saat poistettua sen wmp:n päivityksen.
Voin enää jonnekkin heinäkuun loppuun palauttaa tän, ja jo sillon tää oli epätoiminnassa. Joten eipä sekään taida auttaa, ois pitäny aiemmin tajuta.
Varmuuskopiot! Niitä vaan ootamaan, sillä suurella todennäköisyydellä joitain tiedostoja häviää. Mulla ainakin hävisi korjauksen aikana.
Ei sieltä häviä tiedostoja, se palauttaa windowsin tehdasasetuksiin. Muut tiedostot kuten pelit ja esim leffat säilyy. Ainakin xp:ssä ja tuskimpa vista siitä kovin paljoa poikkeaa.
Missäköhän tuo recovery osio olisi? Kun ostin koneen pakettikoneena niin tässä oli jo valmiina vista asennettuna, ei tarvinnut kun kone käynnistää päälle, joten mitään asennuslevyjä ei tullut mukana. Anteeksi todella myöhäinen vastaus.
Minulla on täysin sama ongelma ja se ärsyttää pirun paljon. Vielä jonkin aikaa sitten nettiradiot pelasi kunnolla mutta nyt täysin samat ongelmat kuin judezilla,ihan mikä tahansa nettiradio päälle ja poks niin firefox kuin IE kaatuu, käyttiskin on sama eli vista. Tää nyt on ollu vähän aikaa hiljanen threadi, mutta tähän olisi mukava saada jonkinlainen ratkaisu. Osaako kukaan auttaa?
Fixasinkin ongelman itse. Ihme on tapahtunut ja mikkisofta "itse" auttoi minua ongelman ratkomisessa, eli kun yritin avata WMP:llä radio rockin nettiradiota urlin kautta niin koko paskahan kaatu, ok tämähän olikin jo selvää, mutta sitten näytön alareunaan paukahti ongelmien ratkaisut boksi mikä vistassa tulee vähän väliä kun on "ongelmia". Tsekkasin piruuttani ja kappas siellähän olikin joki codecci vissiin mmswitch vai mikä lie mikä aiheutti onkkelmia..aluksi koitin ladata uusimman version siitä ja asentaa..ei auttanut, mutta sitten menin ohjauspaneeliin ja poistin koko roskan niin JIPII nettiradio pauhaa taas.. ihme juttu kyllä...en mielestäni ole koskaan lataillut mitään mmswitch codecceja, mutta tällä kertaa näin.. Toivotaan että tästä sekavasta teksistä on jollekin hyötyä joskus.
Ei auttanut edellinen kommentti mulle, yritin samaa, mutta kun WMP on kaatunut, ei mulle ilmesty alalaitaan mitään ongelmanratkaisuja. Löysin myös tämän topicin: http://kalikos.org/foorumi/viewtopic.php?t=2360 jossa olevat microsoftin foorumin topicin viestitkään ei ole vielä auttaneet. Jotenkin kuitenkin vaikuttas, että codeceissa vois olla vika, K-Lite codepackkihan mulla on tässä asennettuna. EDIT: Juuri viestin postauksen jälkeen homma taisi ainakin toistaseks ratketa, wintoostasta löysin noi virheraportit ja käytin tätä apukeinoa hyväkseni: N. puolen vuoden ajan vaivannut ongelma _vihdoin_ ratkaistu, näin helposti se ratkesikin.