miksi movvien editointi ei onnistu suoraan??

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by pecu_83, Mar 28, 2007.

1. pecu_83

pecu_83 Member

Trophy Points:
    11
    Eli haluaisin editoida Panasonic DMC-TZ1 kameralla kuvaamiani pätkiä Ulead VideoStudio8 ohjelmalla. Asensin kaverin koneelle tuon kyseisen ohjelman ja mun kameralla kuvattujen pätkien editointi onnistu suoraan ilman mitään. Mutta omalla koneellani editointi ohjelma kyllä toistaa movvit, mutta kun ne raahaa aikajanalle ja koittaa katsoa "projektia" niin ääni muuttuu tökkiväks kohinaks ja kuva tökkii kans. Missä vika? Olen kokeillut asentaa jos jonkin näköisiä codecceja, mutta ei auta. Enkö ole löytänyt sitä oikeaa? Videoiden muunto editointia varten toiseen formaattiin on hidasta ja kovoa vievää ja turhaa työtä. Mikä neuvoksi?

2. e0101296

e0101296 Member

Trophy Points:
    11
    Hyvä video-muunnoskoodain tästä linkistä

Mov muotoisten tuotosten editointi onnistuu MediaCoder ohjelmalla.

Se on avoimen lähdekoodin (OpenCource) eli ilmainen ohjelma ja pystyy muuttamaan toisiksi tiedostomuodoiksi ja pakkaamaan portaattomasti säädettynä kaupallisilta nimiltään myös:

MP3, Vorbis, AAC, AAC+, AAC+v2, MusePack, Speex, AMR, WMA, RealAudio, mp3PRO, FLAC, WavPack, Monkey's Audio, OptimFrog, AAC Lossless, WMA Lossless, WAV/PCM, H.264, Xvid, MPEG 1/2/4, Theora, Flash Video, Dirac, 3ivx, RealVideo, Windows Media Video, AVI, MPEG/VOB, Matroska, MP4, RealMedia, ASF, Quicktime, OGM
    CD, VCD, DVD, CUE Sheet n tekemiä tai tukemia pakkauksia ja tiedostoja, eli aika monipuolinen ohjelma.

Olen itse suomentanut kyseisen ohjelman ja voin lämpimästi suositella sitä mm mov tiedostojen käsittelemiseen.

Esim 66Mt kokoinen mov puristuu 4,7 Mt kokoiseksi parissa minuutissa laadun ehkä vain hiukkasen kärsiessä....

Aluksi vaikea käyttää mutta "pienellä" harjoittelulla oivallinen apu aika moneen pulmaan.
    Tuolta löydät hieman lisää apuja ongelmaan.

Share This Page