Miksi se naksahtelee?

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by Dies, Dec 12, 2002.

1. Dies

Dies Guest

niin...ongelmanani on äänikortin naksahtelu nauhottaessa. Musiikkia kuunnellessa ei ääni naksahtele, mutta esim. koskettimilla nauhottaessa kyllä. Onko se vaan reissu tietokonekauppaan ostamaan uusi kortti vai onko jollakin ollu samanlainen homma ja saanu korjattua sen jotenkin yksinkertaisesti.
    Olen kokeillut virittää BIOS:sta Pci-väylien muistja ja Windowsissa olen asentanut VIA:n uudet ajurit, ja tietenkin asentanut uusimmat äänikortin ajurit.
    Ehdotuksia asian korjaamiseksi?

2. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Samantapaista ongelmaa pohdiskeltiin "http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/10024"

Vähän asian vierestä huomautan, etää käyttäisin mieluummin sanaa tallentaa kuin nauhoittaa, PC:ssä kun ei yleensä juuri nauhoja pyöri.

> esim. koskettimilla nauhottaessa kyllä
    Tätä en kyllä ymmärrä! Siis tarkoitatko MIDIä käytettäessä?

3. Dies

Dies Guest

Joo, mulla on midi-koskettimet ja kun kuuntelen tallennettua raitaa se naksahtelee. Sama on kun soitan kitaraa mic/line-in -porteista tietokoneelle se naksahtelee.

4. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Itselleni ei tule mieleen kuin joku softaongelma tai viallinen rauta. Käyttämäsi äänikortin tyyppi voisi auttaa, jos vaikka joku muu keksisi jotain.

5. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Sijoita äänikortti ja kovalevy(t) mahdollisimman kauaksi toisistaan. Tiedän tapauksia, että tuo voi aiheuttaa ko. ongelman. Ja mahdollisesti myös näytönohjain, jos se on suurella tuulettimella. Sekä laita kone suojamaadoitettuun pistorasiaan..

EDIT: On hyvä laittaa kaikki laitteet suojamaahan. Toisesta huoneesta sitä ei saa ottaa..

Last edited: Dec 13, 2002

Share This Page