Ongelmana on, että kun teen näiltä sivuilta löytyneiden ohjeiden mukaan VCD:n, niin kuva pätkii (pysähtyy hetkeksi, sitten pyörii taas hetken jne.) DVD.soittimessa pyöritettäessä. Olen kokeillut jos jonkinlaista framerate-konversiota, ja varmaan kymmentä eri avi-pätkästä käännettyä videota, mutta aina sama pätkiminen jatkuu. Tuli vain mieleeni voisiko tuo johtua poltto-ohjelmastani (WinOnCD 3.8)? Pyydän anteeksi jos kysyn kysymyksen, joka on aikaisemmin tällä palstalla esitetty, mutta en tuohon törmännyt ainakaan pikaisen selailun pohjalta.
WinOnCD:stä en osaa juurikaan mitään sanoa, suosittelen kokeilemaan polttoa esim. Nerolla. Lisäksi nämä monesti jauhetut polttoon liittyvät asiat kannattaa aina muistaa: -polta aina 4x:llä tai _HITAAMMALLA_ -- nopeammin poltetut levyt eivät yleensä toimi -"sulje" levy -- Nerossa "Finalize disc", EasyCD:ssä "Close disc and close session" tms -jos levy ei toimi, kokeile kaverisi DVD-soittimella samaa levyä (esim. Pioneerin DVD-soittimet toimivat 100% varmasti VCD:iden kanssa) -kokeile erilaisia CD-R:iä, levyjen heijastusarvot vaihtelevat ja joissain halvemmissa DVD-soittimissa on vain yksi laser, joka on tarkoitettu DVD-levyille ja ko. laserilla on joskus ongelmia tietyn heijastuspinnan omaavien CD-levyjen kanssa -jos Nero/EasyCD valittaa "Video ei ole VCD-yhteensopiva", usko suosiolla. Olet tehnyt pakkauksessa jonkun virheen.
Elämäni on aika hilpeää: käänsin avin WinOnCD:llä ja poltin sen yksinkertaisella nopeudella, mutta leffa pätkii enemmän kuin ikinä. Nerolla taas äänet jäivät pois, mutta pätkiminen väheni. No jatkan yrittämistä. Todellinen ongelma on, että VobSub ei näy VirtualDub:ssa, vaikka olen siirtänyt .vdf tiedoston plugin - hakemistoon, mutta mitään ei näy. Lisäksi olen etsinyt .inf tiedostoja, lukenut kaikki dokumentit ja kopioinut dll -tiedostot kaikkiin kuviteltavissa oleviin hakemistoihin, mutta kun ei näy. Olisiko vinkkiä?
Kokeile niitä levyjäsi kaverisi DVD-soittimessa (eri merkin) ja jos ne siinä pelaavat täydellisesti, kuten levyt jotka on ohjeiden mukaan poltettu kuuluisi pelata, on ongelma soittimessasi. Mikä merkki & malli sinulla on?
Merkki on JVC XV-S40, ja kaveripiirissäni on vain yksi toinen DVD-soitin, mutta se on Sony ja kaveri sanoo ettei se soita itsekopioituja. Onko tuolle VobSubille vaihtoehtoista ohjelmaa, joka toimisi VirtualDubissa?
Olen onnistunut ainakin välttävästi: WinOnCD on aivan susi ohjelma, sillä ei onnistu mikään, eikä mitenkään. Nerossa polttelin liian suurella nopeudella (2x), ja lisäksi testi-RW:ni oli vähän liikaa naarmuilla. Nyt kuitenkin DVD:ltä Tmpenc:in kautta tuotu leffa toimii. Nyt ajattilin ryhtyä tutkimaan, miksi AVIsta jäi Nerossa käännettäessä äänet pois. Kiitos asiallisesta avusta, vaikka olenkin tälläinen sähläri.
Nerolla ei _todellakaan_ kannata kääntää mitään, vaan aina käyttää TMPGEnciä. Tuo äänten poisjäänti on todennäköisimmin siitä johtuvaa, että DivX:ssä äänet ovat olleet alunperin muussa kuin "raakamuodossa" eli esim. VBR:nä pakattuna MP3:na tai AC3:na.