Millä ohjelmalla polttaa?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by ketukka, Oct 9, 2008.

1. ketukka

ketukka Member

Trophy Points:
    16
    Elikkä tarkoituksena olisi polttaa monta videotiedostoa DVD:lle. Mitään tekstityksiä ei ole tarkoitus lisätä. Kun noita tiedostoja tulee monta sille levylle, niin voiko niitä sitten selata DVD-soittimessa kuten kohtauksia? On kai siinä jonkulainen navigointisysteemi ettei tartte kelata :D. Apua vaan nytte kehiin :).

2. MiKa85

MiKa85 Regular member

Trophy Points:
    26
    Tukeehan sun DVD - soitin Divx:ää? Kyllä siihen jonkinlainen valikko tulee. Vai meinaatko että pitäs oikeeksi DVD-Videoksi saada?

3. TheOzku

TheOzku Member

Trophy Points:
    11
    Itselläni ainakin löytyy Nero 8 ja olen tehnyt pari dvd:tä joissa on ihan kunnon valikot. Jos poltata divx leffoja, niin yhdelle dvd:lle saa mahdutettua n.4-5 leffaa. Jos omistat dvd9-levyjä, niin siihen saat mahdutettua n.9 leffaa.

Mutta mitä useampi leffa yhdellä levyllä, niin sitä heikompi kuvanlaatu.

Toivottavasti oli jtn apua. :)

4. MiKa85

MiKa85 Regular member

Trophy Points:
    26
    No eihän sillä Divx:inä ole merkitystä montako siellä on... Siis onko yks vai neljä, kunhan vaan mahtuvat levylle.

5. ketukka

ketukka Member

Trophy Points:
    16
    Ei mitään hajua tukeeko se DIVX:ää. Oisko mahollista sitten tehä jonkunlaista menua? Tää on nyt aika noloo sanoo, kun tarkoituksena olisi polttaa muumeja levylle ja niitä on yli 100 jaksoa (n. 20gt) eli menis about viidelle 4,7gb dvd levylle vai onko näin? Ois sitten kiva tehä joku valikko niin helpottais jaksojen valikoimista sitte. Onko tuo VSO DivxToDVD 2 se ohjelma mikä ratkasis ongelman?

6. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    http://www.dvdflick.net/

Tuossa olisi tuollainen ihan kätevä konvertteri noiden videoiden muuttamiseen DVD-soittimeen sopivaan muotoon.

Itse en ole vielä kokeillut monen eri tiedoston kanssa leikkimistä muuta kuin "testimielessä", mutta ainakin yksittäisten leffojen muuttaminen onnistuun valikolla ihan hienosti, joten eiköhän se toimi myös ihan hyvin useillakin videopätkillä.

Niin ja ohjelmahan on siis ilmainen :)

7. ketukka

ketukka Member

Trophy Points:
    16
    Onko vaikea käyttöinen? Kyllä englanti sujuu hyvin, mutta aina ei oo siitä kiinni onnistuuko vai ei. Opitko ite ihan omatoimisesti vai jostain oppaasta kattelit neuvoja? Pittää alkaa heti lähiaikoina testaamaan miten se onnistuu. Informoin tähän topicciin sitte ja todennäköisesti pyytelen neuvojaki :D

8. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Ihan helppokäyttöinen ohjelma, itse opin sen kaikki tärkeimmät toiminnot ihan parissa tunnissa ilman ohjeisiin tutustumista yritys_ja_erehtys-periaatteella, mutta on tuolla antamassani linkissä myös tuollainen pikaohjekin, siitä saa jo aika hyvää osviittaa ohjelman toiminnasta. http://www.dvdflick.net/guide/index_en.html

Hyvän lopputuloksen saamiseksi kannattaa kokeilla siinä ohjelmassa niiden kaikkien tiedostojen uudelleennimeämistä ja katsella sen menun esikatselutoiminnolla miltä menu tulee lopputuotoksessa näyttämään.

Offtopic:
    Eipä tuossa nyt ainakaan minun mielestä mitään noloa ole, katselen itsekin silloin tällöin broidini ja hänen naisensa kotona Muumeja, ja mulla on ikää kuitenkin ihan kohta jo 29 :) Muumeista vaan saa välillä hyvät naurut, etenkin Pikku-Myyn ja Nuuska-Muikkusen suusta tulee ne parhaimmat heitot :D

9. antza__

antza__ Member

Trophy Points:
    11
    olen nyt 1 päivä koittanu opetel käyttää tota vitun ohjelmaa enkä mitenkään saa tolkkua että milllain saan poltettua sen sille cd:lle.

10. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Yyyhhhh... Totatota... Etkai nyt sentään CD-levylle sitä yritä polttaa??? DVD-levyt ovat sitä varten. Kai tuohon pika-oppaaseen tutustuit? http://www.dvdflick.net/guide/index_en.html

Vai tuleeko polttovaiheessa jotain virheilmoitusta vai mitä?

Tuossa on vielä kuva, aseta täppä tuohon "Burn project to disk", eli kun videot on käännetty DVD-muotoon määrittelemilläsi asetuksilla, alkaa polttoprosessi.

11. antza__

antza__ Member

Trophy Points:
    11
    kyllä dvd levylle olen yrittänyt. tutustuin mutta se englanti on nyt sitä sun tätä ;)

12. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Hmm, itse olen valitettavasti huono antamaan yksityiskohtaisia neuvoja, ja tällä hetkellä koneellani ei ole yhtään videopätkää jotta voisin opastaa tuon ohjelman käytössä yksityiskohtaisemmin...

Kannattaa vilkaista tuota OneMemberin postausta tuolta aikasemmasta threadista --> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/709367#4314853

Noilla OneMemberin linkeillä oppaisiin saa varmaan ainakin jonkinlaisen yleiskuvauksen noista samantyyppisistä ohjelmista ja siitä miten ne toimivat ja miten niitä käytetään. Ja voihan sitä kokeilla noita muitakin ohjelmia jos niistä pääsisi paremmin perille oppaiden avustuksella :)

13. antza__

antza__ Member

Trophy Points:
    11
    dodiin nyt se toimii kunnolla kiitokset :)

14. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Hyvähyvä, eipä muuta kuin hyviä karaoke-iltoja :D

15. antza__

antza__ Member

Trophy Points:
    11
    kiitoksia ;) ja minä en sitä selvin päin aatellut kyllä laulaa :D

16. ketukka

ketukka Member

Trophy Points:
    16
    Itekki tyttöystävän kanssa katon aina välillä :D. Pikku-Myy on kyllä melkoinen ilopilleri. Alanpa perehtyy pikkuhiljaa toho ohjelmaan. Hyvä ku tästä threadista on ollu muillekkin hyötyä :)

Edit: Sellasta vielä, että kuinka paljon mahtuu yhelle dvdlle? Pistin vaan äkkiseltään testiksi 30 jaksoo aluksi mukaan, niin näytti että veisi 33 gigaa. Vähä oon hukassa :s

Last edited: Oct 30, 2008
  17. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
    Eipä niitä jaksoja kannata hirveän paljon tunkea yhdelle levylle, kuvanlaatu kärsii. Olisikohan korkeintaan kymmenen jaksoa/levy suht' hyvä? Kuten todettua, en tuolla ohjelmalla ole vielä sarjoja päässyt kokeilemaan joten en osaa sanoa sen pakkauskyvyistä tarkempaa. Mutta kannattaa kokeilla milloin raja tulee vastaan.

18. ketukka

ketukka Member

Trophy Points:
    16
    Huomasin, että tossa ohjelman vasemmassa laidassa on tollane palkki mikä kertoo sen kuinka täynnä se on. Mulla oli 5 jaksoa siinä, niin näytti 94%. Sen voi siis silti ylittää, mutta kuvanlaatu kärsii? Pittäis jostaki löytää se DVD-RW, tai no eihä ne paljoa enää maksa, oikeestaan sama ostaa. Pääsis joskus etenemäänki :p

Share This Page