Miten toimia ja millaisilla ohjelmilla saan divx ja avi elokuvan poltettua dvd levylle että dvd laite toistaa sen.
No voi hyvänen aika. Ei yhtään oma-aloitteisuutta viitsitä käyttää. Menepä tuonne DVD-R-alueelle. Melko puusilmä saa olla jos ei samasta aiheesta osu silmään yhtään keskustelua. Tai esim. Oppaista.
Vähän vaivaa pitää nähdä tosiaan asioiden eteen. Toisaalta, joskus tästä viestien merestä on vaikea löytää juuri sitä asiaa, mistä itse tarvitsee tietoa. DVD:n polttamiseen on olemassa ainakin kaksi vaihtoehtoa, DVD Flick (jota en itse saa toimimaan tyydyttävällä tavalla koskaan), tai FAVC, joka on hieman monimutkaisempi, mutta omasta mielestäni toimivampi.
.Avi muotoa tukee Myös Windows Vistan DVD Maker jolla voi tehdä myös valikot. Käytän sitä itse. Helpoiten pääsee.
Moikka Osaatte olla kyllä aika epäkohteliaita, ei aloittelijan ole helppo tällaisia asioita ymmärtää ja sitä vartenhan nämä foorumit ovat olemassa josta neuvoa kysytään. No, nörtit mitä sanotte tästä: Mä tiedän kyllä millä ohjelmalla avin saa tehtyä levylle, joo,o, mulla on ohjelmana Apollo..mut MUN ongelma on se että leffaan ei tule tekstejä vaikka leffalla ja tekstityksellä on sama nimi, tai oikeastaan tekstityksen nimi loppuu srt.hen.... Mietin vain et puuttuuko multa joku "ohjelma" joka liittää tekstit leffaan vai mitä teen väärin? Enkä todellakaan kaipaa mitään arvostelu tekstejä ja herjan heittoja, se neuvoo joka kykenee neuvoa arvostelematta ja nostamatta itseään jalustalle! Kiitti etukäteen sille kivalle nörtille joka kykenee olemaan kohtelias minulle, aloittelijalle....
Nörtti en ole, mutta vastaillaan silti.. Jos poltat kummatkin tiedostot (avin ja srt:n) ihan datana dvd:lle, niin kyllä dvd-laitteen pitäisi ne tunnistaa ja katselun onnistua teksteineen. Poltat siis kuummatkin. Jos ei tekstejä näy, niin sitten pitäsi kaukosäätimellä vaan saada sellainen valikko esiin, mistä voi valita tekstitiedoston. Tai onko tekstitys päällä vai pois. Näin etänä (tuskin samalaista playeriä omistan) on vaikeaa sanoa, mistä nappulasta se omassa soittimessassasi on. Yleensä menu-nappulan alta löytyy.
Tunnen kyllä itse kaukosäätimeni salat, kiitos sinulle vastauksestasi, kohteliaasta sellaisesta. Kokeilen polttaa molemmat jos älykkyys osamääräni sen sallii
Lisäksi kaikki soittimet eivät toista *.srt subeja. Esimerkiksi oma ikiwanha Philipsin soitin ei toistanut kuin *.sub tekstit, mutta custom-firmwaren jälkeen alkoi tukemaan *.srt muotoisia tekstityksiäkin. Tosin uudet DVD-soittimet DivX-tuella toistavat lähes poikkeuksetta ainakin *.srt ja *.sub tekstitystiedostoja.