tämän tästä tulee eteen tiedostoja joiden formaatti ei ole selvillä tai se on jäänyt tai pyyhkiytynyt nimen perästä pois. Nyt on taas tämmöinen tilanne enkä ole vielä keksinyt ohjelmaa jolla sen sais auki. Kysymys kuuluu siis että onko jotain keinoa tai softaa joka jolla pystyisi tutkimaan jotenkin sen formaatin tai tiedoston koodausta niin että siihen sais oikean formaatin?
oma tietokone-työkalut-kansion asetukset-näytä(välilehti) ja sieltä ruksi pois kohdasta 'piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet'
no ei tuosta nyt ollut apua (kiitos kuitenkin vaivannäöstäsi) koska ensiksikin minulla se on tietenkin pois päältä ja lisäksi ongelman ydin on se että se formaatin tunnus sieltä nimen lopusta on ihan kokonaan hävinnyt jonnekin. eli esimerkiksi jos on vaikka tiedosto "peli.exe", ja kun "piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet" -kohdassa on ruksi niin näkyy nimenä vaan "peli" eli nyt formaatti ei muutu aikka muutat nimeä miten vain, mutta kun ruksi on pois "piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet" -kohasta niin nimeä muutettaessa formaatin tunnus .exe on jätettävä sinne perään. eli on iis periaattessa voinut käydä niin että tiedoston nimeä on muutettu ja formaatin tunnus n jäänyt pois. tämän ongelman prioriteetti: vastatkaa jos jaksatte ja älkää jos ette tai ei kiinnosta vähääkään
Harmillisesti Windowsin explorer on aatamin aikainen, että se ei osaa itse katsoa tiedostojen tyyppejä. Linux puolella esim Nautilus osaa katsoa itse tiedostoihin ja määritellä näin minkä tyyppinen tiedosto on kyseessä. Kaikkia tiedostotyyppejä ei pysty erottelemaan tiedoston sisällön avulla. Eli luulisi Windowsillekin olevan ohjelma joka kykenee tähän toimintoon.