Moi! Asun kerrostalossa, jossa ei ole kaapelia. Esim. Subtv:t / Music Televisionit ei näy... Asun Helsingissä :=) Mutta itse kysymys... millainen digiboxi mun pitää hommata, jotta saan sen toimimaan? Joku antenniviritys vai? Millaisia kokemuksia? Näkyykö hyvin? Kiitos, M ps. ja olis aivan FANTASTISTA, jos osaisitte nimetä muutaman mallin nimeltä, niin osaisin kysellä niitä kaupasta...!
Voi *ittu! Kyllä se vaan niin on, että ei toi digiboxin ostaminen mitään ihan yksinkertaista ole. Kyllä mä hyvin ymmärrän vanhempia ihmisiä, jotka noiden teknisten vehkeiden (mm. leivänpaahdin ja munankeitin) kanssa ovat peukalo keskellä kämmentä. Itse olen nuori, enkä erityisemmin koskaan ollut tekniikasta kiinnostunut. Nytkään en ihmeemmin jaksaisi perehtyä asiaan... Mutta osaisko joku ammattilainen kertoa, että millainen sen saatanan digiboxin pitää olla, jos ei ole kaapelia himassa ja se pitäisi siis saada jotenkin kai lautasantennilla tms. näkymään? Millaista boxia mä kyselen? Mitä muuta pitää ottaa huomioon? M
No ensinnäkin pitäis selvittää onko yhtiössäsi valmiudet vastaanottaa digilähetyksiä. Helpoiten se selviää kävelemällä naapurin datahanskan oven taakse ja pimpottamalla.. Jos mä saisin valita ni suosittelisin jotain Nokian 110:ä. Halpa ja päivitykset helposti saatavilla. Sitten tietenkin kovalevyllistä nokiaa jos on varaa laittaa hieman enemmän euroja tiskiin. Jos talonyhtiössäsi on valmiudet; kävele lähimpään kodinkone liikkeeseen ja sano: "110 nokia maanpäällisten digilähetysten vastaanottamiseen" Kävelet kotio, nappaat piuhat kiinni ohjeiden mukaan ja paina töllös päälle.
...ja jos taloyhtiön antenniverkko ei kykene digilähetyksiä vastaanottamaan, ostat samalla kerralla digiboxin kans sellasen pöytäantennin minkä kytket sit siihen digiboxiin. Digilähetys joko näkyy tai ei näy, antenni ei kuvan laatuun juurikaan vaikuta, joko näkyy tai sit ei näy. Ja kuten chopper kirjoitti digiboxi maanpäällisiin digilähetyksiin.
Jankke kyl vaikuttaa :< Oli tossa halpisantenni muttei kuvaa puskenu läpi. Sit koitettiin prkl:n kallillaa(300e) antennil ni sillä toimi. Ei oo varaa ostaa sellasta joten ootellaan et talonyhtiö havahtuis
Outoo.... Oon mm. antenneja maahantuovassa firmassa töissä eikä meidän omissa testeissä antennilla ole ollut merkittävää vaikutusta kuvaan, kuten sanoin et on näkyny kuva tai sitten ei ole näkynyt. Se ettei kuva ole näkynyt on kaikissa tapauksissa johtunut siitä että pöytäantenni ei ole ollut digivastaanottoon sopiva, vertailua on tehty erittäin laadukkaan antennijärjestelmän rinnalla pöytäantenni eikä mainittavaa eroa ole havaittu. No, eipä olis eka kerta kun hyväksi jossain todettu antenni ei toimikaan toisessa paikassa, kuitenkin mikäli taloyhtiön antenniverkko on kuralla niin kannattaa kokeilla, erityisesti jos ei ole tietoa koska taloyhtiö antenni järjestelmän uusi. Voihan kysyä pöytäantennin kohdalla mahdollisuutta palauttaa se mikäli ei toimi niinkuin pitäis.