Minulla on P3/750Mhz ja 256MB muistia. Haluaisin saada tietokoneelta kuvan televisioon. Näytönohjain (ei TV-Outtia) minulla on integroituna emolevyyn eikä emolevyllä ole vapaata AGP porttia. Millaisia vähimmäisvaatimuksia minun täytyy asettaa PCI-väyläiselle näyttikselle jos aion katsoa divx ym. tiedostoja TV:n kautta? Entä muuttuvatko vaatimukset (Esim. muisti) jos myöhemmin innostun katselemaan myös DVD-elokuvia? En tarvitse mitään kristallinkirkasta kuvaa vaan pidän esim. nykyisten VHS-filmien kuvaa aivan tarpeeksi hyvänä. Pelailu ei kiinnosta.
Noi nykyiset ei hirvästi tue muuta kuin MPEG-2(DVD) kiihdytystä, joten nykivä leffa johtuu lähinnä koneen tehon puutteista. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=68&All=1 tuolta löytyy noita PCI näyttiksiä.
Vanhoja näyttiksiä saa välillä kymmenelläkin Eurolla. Näissä ei vaan tuota muistia ole kuin jotain 4 MB. Haluaisinkin tietää tekeekö noilla ohjaimilla mitään vai ovatko ne elokuvien katseluun ihan käypiä osia jos ei ole tarkoitus pelailla?