Joo, omistan todella huonon koneen ja tarve uuteen on tullut. (Intel Celeron 1,3Ghz , 512mb sdram ja Ati radeon 9600 näin esimerkiksi) Hintaluokaltaan sen tulisi olla 300-600 euroa. Ja tarvitsen pientä vinkkiä minkälaisen ostaisin jotta saisin hintalaatu suhteesta kaiken irti. Voisin myös koota sellaisen, koska intoa kyllä riittää. Onko halvempaa koota tietokone itse vai ostaa valmiina pakettina? Niin ja jonkin sortin pelikäyttöön tämä tulisi, vaikka eihän tuolla rahalla varmasti superkonetta pystykään hankkimaan. Antakaapa ehdotuksia!
Sinulle suosittelisin annat kaupan koota osasit. Yleensä verkkokauppa kokoaa valitsemasi osat yhteen 20-50 euron hintaan. Lisähommat, kuten ohjelmien/ajurien valmiiksi asentaminen maksaa 20-50 euroa tunnissa (perus suomen tuntiliksaa siis), mutta ne eivät kokoamiseen kuulukkaan, eihän valmiskoneissakaan ole päivitettyjä ajureita . Esimerkiksi paketiksi: E5200 boxed Gainward Radeon HD4850 512MB A-Data 4GB DDR2-800 CL5 kit Western Digital WD6401AALS 640GB 32MB ASRock P45TS Samsung SH-S223F Antec Sonata III Tulisi maksamaan 550-590 euroa (ja mukaan vielä valitaan kasaus&testaus) jimmspc-store.fi:stä. Säästää voi vielä muisteissa, kiintolevyssä yms. Entä tarvitaanko siihen jotain muutakin? Kuulokkeita, kaiuttimia, näyttöä, näppistä, hiirtä tai käyttöjärjestelmää? Kyllä tuolla hinnalla kasaa koneen jolla pelaa peliä kuin peliä, erityisesti jos mukaan ei tarvitse mitään oheistavaraa
Kiitos vastauksesta! Minullahan on jo valmiina nuo muut tavarat kun tuli kerran ne ostettua, mutta ei valitettavasti uutta keskusyksikköä. Tuli vielä mieleen että tarvitsevatko uusimmat pelit ehdottomasti Vistan, kun mulla on ainoastaan xp? Siinä mielessä en Vistaa halua hankkia, että saisin paremman ulkonäön.(ainakaan vielä)
Kasasin tohon toiseen threadiin(jossa hintakatto 500€) tietokoneen, pasteenpa siis linkin tänne siitä, http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/717846#4361852 vistaa on aivan turha ostaa, jos kämpiltä löytyy jo xp. kukaan ei saisi ehdottaa valmiskasausta, etenkään jos threadin aloittaja on kiinostunut kasaamaan itse. Ei kovin vaikea homma ole tosiaan.. ja säästyy rahaa, komponentit shippaa nopeammin kuin koko kone, ja onhan toi ns. hyvä kokemus ensi kertaa kasata kone itse.