millanen kamera??

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by suizaman, Mar 18, 2008.

1. suizaman

suizaman Member

Trophy Points:
    11
    Ajattelin just alkaa kuvaamaan vähä harrastemaisemmin. Mut mun kamera on sellanen pokkari milla ei saa hyvää kuvaa millään.
    Ja kun kuvaus kohteena ois nopeasti liikkuva kohde niin millanen kamera pitäs olla?? hinta haarukkaan 250€-450€

2. hentriz

hentriz Guest

Kaiketi sinun pitäisi alkaa sijoittamaan rahaa noihin "superzoom"-luokan kameroihin, sillä ne ovat aika lailla tossa pokkarin ja järkkärin väliltä. Itse aloitin pari kuukautta sitten valokuvamisen ja kumppaniksi joutui Olympuksen SP-550 ultra zoom. Kertaakaan en ole katunut, paisi kun sai kameraliikkestä samalla hinnalla seuraavan version.

Mikäli sitä hintaa saa olla enemmän, voisin uskaltaa ehdottaa Canonin PowerShot S-sarjaa. Mikäli muistan oikein, monet ovat kehunneet tuota vanhempaa mallia (siis PowerShot S-3) eikä sitä uudempaa. Itse voit Googlettaa vaihoehtoja.

Olympukselta vielä sen verran, että SP-570 ultrazoom voisi olla kokeilemisen arvoinen. Hintaa taitaa kyllä kertyä enemmän, noin 500€.
    Ehkä alat seuraavaksi kyseilemään, miksi juuri tälläinen "superzoom"-kamera. Itse olen todennt näissä olevan enemmän käsisäätöjä ja muutenkin enemmän ominaisuuksia, kuin peruspokkareissa. Myös näihin Superzoom-kameroihin painottaa se, että hinta pyörii pokkareiden ja järkkäreidin välillä.

Elikkä itse voisin ehdottaa sinulle tälläisiä:¨

Olympus
    -SP 560 Ultra zoom (299€ Rajalasta)
    -SP 570 Ultra zoom (475€)

Canon
    -PowerShot S3 (?€)
    -PowerShot S5 (346€)

Mikäli olen antanut väärä tietoa, joku viisampi voisi korjailla

3. paspalo

paspalo Regular member

Trophy Points:
    26
    Samoilla linjoilla on minunkin suositukseni. Powershot S3is löytyy kameralaukusta varakoneena ja se on järkevämpi kuin S5is (ainakin kohisee vähemmän). Samoin nuo olympuksen SP:t ovat hintansa arvoisia laitteita. Nopeiden tilanteiden sarjakuvausominaisuudet eivät tietysti ole järjestelmien tasolla, mutta kyllä niillä pärjää, jos on nopeasti kirjoittava kortti, eikä kuvaa kaikkein parhailla kuvanlaadun ominaisuuksilla.

4. suizaman

suizaman Member

Trophy Points:
    11
    Mutta vielä tähän että toimivatko super zoom kamerat nopeasti liikkuvissa kuvaus kohteissa kuten esim motocrosspyörissä ja autoissa??

5. hentriz

hentriz Guest

Tässä tilanteessa tarvitaan nopeita suljinaikoja. Käsiittäkseni lähes kaikissa peruspokkareissakin riittää, mutta linssinvalovoimaisuus vaikuttaa tässä. Nopeat suljinaukot nimittäin vähentävät valon määrä kuvissa. Mikäli koko homma alkaa olla hepreaa, suosittelen käymään paikallisessa kirjastossa lainamaassa jokin perusdigikameraopas.

6. kalapukki

kalapukki Member

Trophy Points:
    16
    Itselläni tuollainen Olympuksen SP550UZ kamera ja yleisesti olen ollut tyytyväinen laitteeseen.

Mitä liikkuvien kohteiden kuvaamiseen tulee niin yleensähän esim motocrosskisat ajetaan ulkona jossa on suhteellisen valoisaa, jolloin suljin ajan saa kyllä siedettävän lyhyeksi, mutta se on taas sitten eri asia kuinka paljon esimerkiksi ISO-arvoa joutuu nostamaan josta sitten syntyy kohinaa jne.

Tosiaan esim paikallisesta valokuvausliikkeestä varmasti päteviä neuvoja kameran hankitaan kunhan muistaa sitä budjettia painottaa tarpeeks. :)

7. Hemmmo

Hemmmo Guest

Olympus Fe-190, semmonen on ainakin mulla ja se on hyvä kamera ja tarpeeks iso näyttöki siin on.

8. Quiote

Quiote Moderator Staff Member

Trophy Points:
    46
    Järkkäriä alle, saa satasta ajavan bussin ikkunasta sivulle ottaessakin hyviä kuvia ;)

Tässä budjettiin sopivat vermeet:

Nikon D40 Kitti
    Olympus E-410 Tupla kitti

Ja et tule pettymään.

9. Sokar80

Sokar80 Regular member

Trophy Points:
    46
    niin järkkärillä saa Still kuvan liikkuvasta hulikopterista tässä kuva

suljin pitää olla yli 1\50 jotta kuva ei puuroudu jos kirkas aurinkoinen päivä niin pokkarikin pystyy tohon mut pilvinen tai hämärä EI

Share This Page