En koskaan jos Windows toimii. Jos tulee ongelmia niin sitten. XP yleensä toimii niin hyvin ettei formatointia tarvi koskaan. Korkeintaan uudelleen asennus.
sillon ku ei jaksa selvitellä noita winukka solmuja. 2 kertaa viimesen kuukauden sisällä. varmuuskopiot kaikesta nii ei tartte huolehtii tiedostoista.
kun minä olen poistanut ja vaihtanut pari näyttiksen ajuria ja muutaman ohjelman poistanut ja asentanut toiseen osioon, niin ei vissiin tartte formatoida konetta eli ajurit poistuu hyvin ohjauspaneelin poista tai lisää sovellus jutulla ja atin omalla poisto ohjelmalla. Mitä eroa on uudelleen asennuksella ja ensin formatoimalla ja sitten asentaa windows uusiks toimenpiteellä (olen aina tehnyt tämän) Miten uudelleen asennus tarkalleen tehdään?
Lukasepas vaikka tämä, niin paljon varmaan selviää: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;315341
Sama mulla. En ole tätä XP:tä formatoinut/korj.asenn. kertaakaan. Tämä nykyinen kone ja XP ollu nyt n. 2.5 vuotta. Pari aika pahaa probleemaa ollut, mutta niistä on onneksi selvitty ilman forkkausta. Vanhassa koneessa jossa oli 98SE, tuli formatoitua taikka päälle asennettua useammankin kerran.
Itellä pysyny pystys 3,5 vuotta ilman mitää ongelmia XP:een pyörittämänä , korkeintaan kovoja tullu eheyteltyä yms..
Voisin sanoa noin kerran kuussa =) Yleensä kun menee hermot kun koko toosa sekoaa, käyttäjän virheen takia Viimeksi mun mahtava active virus shield aiheutti sinisen ruudun koneen käynnistyessä.
Muahaha, Win2k ollut asennettuna (pöytäkoneessa) jo noin nelisen vuotta koneessa ilman mitään korjauksia/formatointeja, luojan kiitos. Kannettavassa oli XP, mutta laitoin senkin tilalle 2k:n (noin 4kk) ku XP on ruma. Ehetyksiä on tietenkin tullut tehtyä, varsinkin sillon kun alkaa asentelemaan/poistamaan ohjelmia. Eihän se formatointi muuten haittaisi mutta varmuuskopioiden otto rassaa ja ajurien ja ohjelmien asentelut uusiksi.
En oikeastaan koskaan. Formatoin ainoastaan joko uutta konetta laittaessa tai sitten jostain muusta syystä, kuten uuden laitteen asennus tms.
eli korjaus asennus asentaa tavallaan windowssin uusiksi ja ohjelmat ja tiedostot säilyy. säilyyk muuten ajurit ja pikakuvakkeet.
Pikakuvakkeet säilyy. Osa ajureista saattaa vaihtua, riippuu hiukan laitteista ja millä levyllä tuon korjausasennuksen tekee (eli miten sen ajurit eroaa käytössä olevista).
korjaus asennuksen tekisin fujitsu siemens product recovery cd-rom windows xp home edition- sp2 levyllä ati radeon x550 näyttiksessä on ainakin muokatut ajurit.
Recovery levyillä ei yleensä onnistu korjausasennus (eli ne vetää yleensä kaiken tyhjäksi kun ne palauttaa). Tosin muutamia recovery levyjä on ollut, jossa voi tuota korjaustakin kokeilla.