Joo eilen (maanantai yönä) tein minecraftin servun TÄMÄN avulla ja kaveri joinas sinne ja kaikki oli onnellisia. Mutta. tänään. rakensin hullun linnakkeen yksin ja nytten kaveri ei voikkaan joinata peliin. suljin servun kirjottamalla stop. ja nytten kun uusiks koitan avata sanoo vain että: FAILED TO BIND PORT ja että perhaps a server is allready running on that port? Mitä teen? apua. EDIT: noniin. sain tuon feiled to... ongelman pois mutta nytten sanoo kun koitan joinata että failed to login: bad login JA kaveri pääsee mut mää en? nyt ollaan sekasin. EDIT2: ihme räpellystä, log outtasin ja log innasin ni toimii. voi poistaa tai voi kysellä jos jollain on sama ongelma.
Onko sulla laitoin vai laillinen versio? Jos on laiton eli cräkki niin laita sielt serverin congfigist vai mikä se nyt onkaan niin sinne Online mode=false silloin ei tuu sitä bad loginia, vaikka sulla olisikin laillinen versio
joo ostin toissapäivänä. ja nyt toimii, mutta viekin hämää miten sain toimiin ja mistä oli kyse, ihan sen varalta että ensikertaa odotellessa.
Joo sehän on viel beta niin voi bugailla, mutta parhain vaihtoehto on online modi falselle hankit hamachin ja laitat hamachin ip:n sinne serverin configii. Me pelataa kaveriporukalla hamachin avulla ja hyvin menee vaikka osalla on cräkkiversio. Muista myös portforwardaa minecraftille portit.
siis mites pystyy menee laillisii servuihin cracked versiol? (tiedän että ei sais kysellä näistä) mutta on ny vaa pakko kysyy =)
Oon ladannut sen hamachin ja kaveri myös ja päästiin mun servuun mutta se lagaa sairaasti. se sanoo siel servun ikkunalla että "Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?" mitä pitäis tehä?
Tarkottaa sitä et sun kone on sukka. Minecrafti servu vaatii aika hyvän koneen, koska itse minecraft vie jo paljon mutta siihen vielä päälle servu joka vie saman verran kuin normi minecraft. Eli tuplarasitus tulee koneelle.. Itse olen todennut, että minun pakettikoneella hostaus ei tule onnistumaan.
Minecraft (demo) ainakin pyörii jopa koulun ikivanhoilla koneilla. Miten muka tarvitsee pelikoneen tuollaisen pelin pelaamiseen (ei hostaamiseen)? Sehän on sellaista pikselimössöä vaan ?
Siis tarviit sä aika hyvän koneen. Koska tämä minecrafti koko ajan kun liikut niin tekee lisää blokkeja ympäristöön ja maan alle.. Jos vaikka liikut kodistasi noin Miljoonan x:sän verrän johonkin suuntaan niin katso rupeeko tökkimään . Mutta siinä hostaamisessa saat tuplarasituksen esim jos kaverisi lähtee seikkailemaan jonnekkin kauas.. Kyllä siis minäkin pystyn hostaamaan jos jään siihen spawnpointille rakentaa. Jos lähden kauas niin joudun pitämään servua päällä aika kauas että se saa renderoitua mapin kókonaan ympäriltäni, se on kiva juosta siihen "mapin reunalle"..
Edes i7 2600k + 18gb ramia jaksa kunnolla pyörittää 50 pelaajan servua, niin miten sitten koulun vanhat nuhapumput siinä pärjäisi lol.
Niimpä, mutta jos ei ole tutustunut minecraftiin ei välttämättä ymmärrä että tuollaisillakin "palikkagrafiikoilla" voidaan viedä paljon tehoa koneesta
Pelimoottori edit: Paska peli muutenkin edit2: Et hauku koulun nuhapumppuja!! Vedettiin eilen 3DMark06 ja kone sai pisteitä huimat 334 xD
En tiedä, viekö kokoversio enemmän tehoja, mutta demoversio pyöri koulussakin ihan hyvin. Kotonakin 5v vanhalla koneella, joka aikoinaan kaatu runescapesta, jaksoi sitä. En tiedä, miten se teillä lagaa/ on raskas
Mun sigun koneella menee minecrafti ihan ok fps haarukka on 40-300. Kun pistän servun päälle ja meen sinne ja katson f3:sella lagi piikit ni ne on aika huimia No mutta ne lagit just johtuu siitä kun se generoi sitä mappia jos lähdet juoksentelemaan kauas. PS. Meijän koulun koneet on aika kovia kanssa..
On se hyvä haukkua peliä, jota ei ole koskaan pelannut No väliäkös sillä, en itsekään pidä pelistä mutta monia se voi miellyttää. Ainakin sen mukaan moniko sitä pelaa jo.