Minecraftissa soihdulla/laavalla valaisemattomat kuutiot läpinäkyviä

Discussion in 'PC:n pelit' started by Shortsikatti, Mar 17, 2013.

1. Shortsikatti

Shortsikatti Member

Trophy Points:
    11
    Eli olen ostanut ja asentanut Minecraftin onnistuneesti, pääsen kirjautumaan tunnuksillani, peli aukeaa ilman mitään ongelmia ja näyttäisi muuten toimivan hyvin, mutta maailmassa kaikki palikat, joita ei ole valaistu laavalla, soihduilla tai hehkukivellä ovat läpinäkyviä. Näen siis maan alla olevat laavaverkostot jne, mutta muuten kaikki on näkymätöntä. Valikoissa tekstit ovat melkein lukukelvottomia koska joka-ikisestä kirjaimesta puuttuu pikseleitä, ja kun katson tavaraluettelooni, hahmoni iho on ihan ihme tavalla vääristynyt.
    Olen luonut uuden maailman mutta sama homma kaikkialla. Olen poistanut ja asentanut uudestaan Minen, olen poistanut vanhat javat ja asentanut uuden, mutta mikään ei ole auttanut. Tietokoneeni pitäisi ainakin olla tarpeeksi tehokas (vaikkakin läppäri), sillä huonommassa pöytäkoneessammekin peli toimisi muuten hyvin mutta on niin hidas ettei Erkkikään viittis pelata. En ole asentanut modeja tai texturepackkeja, vain laittanut itsetekemäni skinin.
    Läppärini on HP Pavilion g7-1118, 1 GT erillinen näytönohjain, ja käyttöjärjestelmä on Windows 7. Ja vielä semmonen juttu että en älyä tietokoneiden päälle paljon mitään joten vääntäkää mielummin ohjeet rautalangasta että tyhmempikin tajuaa :D Tai vaihtoehtoisesti neuvokaa tai laittakaa mulle linkki mistä voisin kirjoittaa mojangin tukeen. Kiitos jo etukäteen!

2. Shortsikatti

Shortsikatti Member

Trophy Points:
    11
    Nyt Minecraftin uusimman päivityksen avulla ongelma on melkein kuollut ja kuopattu, mutta kaipaan silti apua. Maailma näkyy nyt melko normaalisti, paitsi että jokaisessa kuutiossa on yhdessä reunassa kaistale muun kuution tekstuuria. esimerkiksi tammenlenti-kuutioissa näkyy reunassa kaistale laavaa, ja hiekassa reunassa on kaistale tyhjää ilmaa, eli näen maan alle, ja siellä olevat laavaverkostot sen kautta. Ja sama ongelma on jokaisessa kuutiossa, jopa ovissa, lasissa ja rautakaltereissa. Teitokoneista enemmän tajuava serkkuni on yrittänyt päivittää näytönohjainta, mutta ilmeisesti siinä on jo uusin versio, ja hän ei usko, että ongelma johtuu näytönohjaimesta, koska Minecraft on niin vähän muistia vievä peli(?). Valitettavasti en pääse käymään tällä sivustolla kovinkaan usein, koska meidän asuinalueella on niin huonot yhteydet että netti tilttaa heti, mutta arvostaisin pua suuresti!

3. muiQQ

muiQQ Regular member

Trophy Points:
    26
    Yritätkö käyttää jotain Yli 16x texturepackia ilman patcheria? Ja koneen tarkemmat tiedot olis hyvä tietää.

4. Shortsikatti

Shortsikatti Member

Trophy Points:
    11
    En käytä texturepackeja, ongelma on ollu ihan siitä asti kun ekaa kertaa aloin pelaamaan minecraftia. Oon kyllä kokillut paria texturepackia ja niissäkin samalla tavalla kaistale toisen kuution tekstuuria.
    Ja mitä haluaisit tarkalleen tietää koneestani? Oon aika n00b tietokoneiden saralla ja ite en olis omasta koneestani tiennytkään muuta että se on Hp :D Tarkemmat tiedot minun pitää kysyä serkultani.

Last edited: May 3, 2013

Share This Page