Mini DV = DVD

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Puavo, May 12, 2007.

1. Puavo

Puavo Member

Trophy Points:
    11
    Lötyisikö joku, jolta paketti jolla homma onnistuu? Olen takunnut nyt niin kauan, että alkaa olla huumori loppu!

Ostin nimittäin uuden videokameran DVD-polttajan ja sain Neron 7:n mukaan ja tietenkin myös Vision 4:n ym. krääsää. Piti hankkia myös kortti koneeseen Firewirmia varten, joten askarreltavaa on ollut.

Testasin ensin polttaa suoraan kamerasta polttavalla DVD-soittimellani olohuoneessa ja se onnistui kätevästi, mutta levyn kopiointi tietokoneellä tökkii - tietenkin..

Kaappaus onnistui hyvin kovalevylle kamerasta Movie Makerilla ja testasin myös tallettaa ulkoiselle Lace kovalevylle ja onnistuin polttamaan Nerolla.

Kuvanlaatu on hyvä ja ääni kunnossa, kun katson kameralta kaappaamaani filmiä tietokoneen näytöstä, mutta polttaminen DVD:lle... myös silloin erittäin hyvä kuva, ei pätki, mutta ääni räpäjää sitäkin enemmän.

Olen tarkastanut DMA:n, päällä on ja testasin myös polttaa pienemmällä nopeudella, mutta sama tulos.

Outoa ettei soittimella poltettua levyä pysty kopioimaan, tai pystyy kai sen jotenkin tekemään.

Asennuksessa heitin vanhalla CD- ja DVD-asemilla vesilintua. Miten muuten on, olen saanut kaksi versiota uuden DVD-aseman mukana seuranneesta ohuesta johdosta. Toisen mukaan sitä ei tarvita, liitin sen kuitenkin CD1:n missä se olikin.

Voesko joku antaa vähän osviittaa?

- Voiko DVD-soittimella poltettuja DVD-R kopioida jotenkin?
    - Miksi ääni pätkii niin julmetusti kun kuuntelee poltettua DVD-levyä?

2. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Kannattaisi kokeilla ohjelmaa, joka kopioi levyn 1:1. Yksi tällainen ohjelma on mm. CloneDVD. Ellei sillä onnistu, niin en kyllä keksi mitään muutakaan.

Joku äänimuodon yhteensopivuusongelma tuo voisi olla. Täältä käsin kuitenkin vaikea arvailla. Esim. nero ei osaa pakata ääntä kunnolla. Jos jätät videon muuntamisen dvd-muotoon neron hommaksi, niin kannattaa kokeilla muuttaa filmiä ennen polttoa dvd-muotoon jollain muulla ohjelmalla, esim. winavi video converterilla tai dvdsantalla.

3. Puavo

Puavo Member

Trophy Points:
    11
    Tenks!

Äkkäsin, että Nerossa on myös kopiointitoiminto/uudelleen koodaus ja se toimi hyvin. Ääni kopioissa oli alkuperäisen veroinen.
    - Nyt minulla on siis metodi, jolla kopioida DVD levy. Katson sen ensin polttavan DVD-soittimen kautta ja poltan samalla. Tietokoneella voin sitten polttaa lisää levyjä kopioimalla tarpeen vaatiessa. Vähän hankala juttu, mutta toimii kuitenkin. Varjopuolena muokkaus, periaatteessa voin vain käyttää pause toimintoa polttaessa..

Minulle annettiin myös neuvo kokeilla jotain toista ohjelmaa, jolla poltaa filmi Movie Makerilta DVD-levylle. Olisiko sinulla joku ohjelma, jota voisit suositella?

Share This Page