Minikannettavat ja leffojen katselu?

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by erikap, Jun 1, 2009.

1. erikap

erikap Guest

Hei,

koska Acer 5315:n kanssa on ollut vain ongelmia, aion sen heivata ja
    hankkia tilalle jonkun minikannettavan.
    Koneen päätarkoituksena on toimia leffojen toistajana ja nettisurffauksen välineenä.

Mutta onko mistään minikannettavasta sellaiseen? Jaksavatko pyörittää leffoja vai etsiäkkö suosiolla joku peruslaite, HP, Fujitsu tms.
    Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
    Ja niin, jatkossa jätän Acerit ja Asukset väliin, eli ei niitä, kiitos :) Käyttiksenä toivoisin olevan mieluummin Xp, mutta sehän noissa minikoneissa lähes poikkeuksetta onkin.

-Erika-

2. Huopaaja

Huopaaja Member

Trophy Points:
    11
    Samsun-nc10 testi
    Kyllähän nuo nyky vehkeet pyörittelee leffoja, hd-matskukin luulis pyörivän? Akunkestoakin löytyy jo mielestäni ihan kiitettävästi tuosta laitteesta.
    Ainut homma nuissa on tosiaankin se koko... Itse en kyllä laittaisi tuollaista pientä vaikka olis kuinka sievä ja nätti. En viitsisi kyllä edes webbiä selailla jollakin 1024x600 resoluutiolla, saati sitten elokuvia. Nämähän nyt ovat tietenkin henkilökohtaisia mielipiteitä.

3. Artsigon

Artsigon Regular member

Trophy Points:
    26
    Varmasti löytyy isompi näyttö tai jotain. Itse taidan hankkia myös tollaisen miniläppärin ja laitan pöytäkoneesta 22"LCD FullHD näytön siihen ja pöytäkoneeseen takasin vanha näyttö (17"LCD).

Esim. Asus 1000HE olisi paras minusta. Asuksesta hyvä kokemus ainakin itsellä ja suosittelen sitä. Vielä en kuitenkaa ole hankkinut sitä läppäriä mutta kyllä semmosella näytöllä surffaa, mutta ei kahtota leffoja. :p

=)

4. Ddarud

Ddarud Regular member

Trophy Points:
    26
    Oon aika satavarma ettei riitä noilla Atom-prossuilla tehot läheskään HD-matskuun. Niitä 700 MB huonolaatusia DVD-rippejä varmaan voi katella.

5. mackeu

mackeu Regular member

Trophy Points:
    26
    Äidilläni oli asuksen miniläppäri, ja edes youtuben videot eivät pyörineet! Jumittivat niin paljon, ettei niitä voinut katsoa. Kerran katsoin sillä leffaa, ja sekin pätki aivan sairaasti. HD-videon katsominen youtubesta kaatoi koko koneen. En siis suosittele. Osta tavallinen peliläppäri, pientä kokoa! (Mac on muuten aika hyvä, sillä on se nykyään!)

6. pasla

pasla Regular member

Trophy Points:
    26
    Itellä on toi asuksen eee pc 701 miniläpääri jossain kaapissa, ja sillon kun käytin sitä niin kyllä se ainakin jakso leffoja pyörittää, niin eiköhän uusimmat nykypäivänäkin pysty ihan miten vaan :)

7. erikap

erikap Guest

Kiitos vastauksista!

Täytyy käydä räpläämässä noita Asuksia jossain ihan paikan päällä.
    Itse lähinnä huolehdin noissa Asuksissa mahdollista huollontarpeissa, koska Acerilla tuo huoltoasia niin vastenmielistä, vaikka kyse on takuuhuollosta, niin en tahtoisi enää tuon tyyppisiin juttuihin sekaantua. HP:ssa asia on taas ollut ihan päinvastainen, huolto on ollut positiivinen yllätys (vaikkei nyt tietenkään huollontarve koskaan mikään ilon asia olekaan) Huolto on ollut nopeaa, alle vkossa on kone tullut jo takaisinkin ja vanhempikin vika meni takuun piikkiin vaikka takuu olikin jo mennyt umpeen.
    Acerilla taas tylysti vastattiin (kiintolevy hajosi) että koita itse ensin säädellä jne. Ja sitten jos ei toimi, niin ota sitten vasta yhteyttä. Varsinainen asiakaspalvelu !!

Mutta, täytyy tutkia nuo miniläppikset ja vielä väijyä mahd. tarjouksia normaaliläppiksissä, niitäkin kun saa melkein samalla hinnalla kuin vähän kalliimpia miniläppiksiä.
    Kiitos kun jaoitte kokemuksianne niistä.
    Kerron sitten, mihin päädyin :)

8. Artsigon

Artsigon Regular member

Trophy Points:
    26
    Tjaah. Riippuu se ihan ohjelmasta jolla kahtoo. Ainakin VLC-Player ja BS-Playerilla videot pyöri ihan loistavasti. Katsoi sitten .xvid/dixx(avi) taikka kunnon DVD-leffoja niin samanlailla pyöri. Vieläkun hiljainen oli.

Kaverilla näin ja itse ainakin ihastuin siihen heti kun niin hiljainen ja hyvä leffan aikana. Tähän asti olen kahtonut joko koneelta tai DVD-soittimen kautta tv:ssä. Piuhakin löytyy mutta s-video-->scart ei anna kovin hyvää kuvaa. :p

Mutta kyllä niissä miniläppäreissä on silti potkua. Kaupassakin joskus kokeilin semmosta ihan netisä ja hyvin pyöri. Asus ainakin laitto normikannettavan huoltoon hollantiin :D. Mutta siellä se homma korjaantu ja meni joku vähän päälle viikko niin kone oli takasin. En tiedä onko suomessa niitä huoltoja, maybe on.

Asuksen normiläppärin olen omistanut ja olin tyytyväinen. Tehojakin löytyi vetämään useaa peliä tapissa (cod2, wow, dods jne.). Hintakin oli sen 1000€ silloin(ostin 2005-2006 vuonna) ja sain läppärin myytyä jonkin aikaa sitten pois 550€. Hinta ei kovin laskenut ja ei ollut mitään moittimista. Kaikki pelasi ihan loistavasti.

Tällä hetkellä on se miniläppärin osto varmaan edessä, kuka tietää laittaako semmosen vai ei. Vieläkun se DVD-asema löytyisi niin paljon helpompi laittaa winukkaa uusiksi vaikka. =)

Mutta Asus 1000HE näyttää tehoihinsa vasten olevan hyvä teho/hintalaatusuhde.

Share This Page