miniläppäri inttiin

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by teme2, Jan 25, 2009.

1. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Jan 25, 2009
  2. alakoo

alakoo Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen itsekin miettinyt samaa, mutta kun heinäkuun erään liittyy niin epäilen että netbookeissa on tapahtunut muutoksia tekniikan ja hinnan osalta. Mutta oletan, että itse olet jo palveluksessa? Tuo aspire lienee hintansa puolesta paras vaihtoehto. Kannattaa varmaan funtsia, että kuinka usein pääset lataamaan akkua ja millä yhdistät itsesi nettiin. Jos mokkula käytössä niin ei-asiantuntijalle voisi xp olla parempi käyttis.

3. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    joo nyt olen palveluksessa ja sotilaskodissa on wlan yhteys ja tuossa kannettavassa on wlan piiri.

Että onko toi mun ehdottama kannattavin vaihtoehto mulle?

4. 79atanos

79atanos Regular member

Trophy Points:
    48
  5. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
  6. Gocom

Gocom Active member

Trophy Points:
    66
    Acer Aspire One A110:sta on saatavissa kaksi versiota: tuo SSD:llä varustettu, mutta myös HDD versiota myydään. Joten tuo ei ainakaan olisi ratkaisu kysymys noiden väliltä :) Ehkä hinta tai jokin muu seikka mieluummin :p

Minua tuo ei ainakaan kiinnostaisi _enempää_, koska siinä juuri on tavallinen kiintolevy, joka puolestaan aiheuttaa hitautta, ääntä, painoa, resonointia, tärinää ja lämpöä. Esimerkiksi nuo kilon painoiset miniläppärit tärisevät käden alla kiitos noiden tavallisten kiintolevyjen. Täten voisi suosia myös SSD versiota, vaikka siinä on vähemmän tilaa. No toisaalta tuo tärinä "hieroo" käsiä koneella kirjoitettaessa :D Tietysti jos tarvitset tilaa halvalla niin sitten, tietty voi ostaa ulkoisenkin lisäksi.

Itse omistan kyseisen Acerin HDD versiona, ja se kyllä resonoi kämmenen alla. Muuten ihan kiva peli. Kannattaa muistaa kantaa sitten mukana aina kuulokkeita jos jotain täytyy kuunnella, sillä noilla kaiuttimilla ei voi nimittäin kuunnella edes hädän keskellä uutisvideota saamatta korvatulehdusta ja ihmetystä siitä mitä siinä sanottiin :D

7. jaripepe

jaripepe Regular member

Trophy Points:
    26
    Ehdotan Asus Eee PC 901 -mallia. Muistaakseni se voitti Tietokone-lehden testin ylivoimaisesti, mukana oli myös Acer, joka hävisi kirkkaasti.

MikroBittilehtikin hehkuttaa tätä Asusta:

http://www.mbnet.fi/tuoteseuranta/tuotekortti.aspx?id=3538

Itse olen omistanut kesäkuusta 2008 lähtien pikkuAsuksen, sen seitsemän tuuman näytöllä varustetun mallin, ja olen siihen ollut erittäin tyytyväinen. Omassa koneessani pyörii Xandros Linux ja tarvittaessa suoraan USB-muistitikulta eeeBuntu.

Tuon Asus Eee 901:n saa sekä Linux- että Windows-mallina. Ehdotan sellaista mallia, jossa EI OLE perinteistä pyörivää kovalevyä, vaikka niissä levytilaa onkin paljon enemmän. Kaupasta saa kyllä nykyisin halvalla SD-kortteja ja USB-muisteja, joilla täydentää pienen levytilan. Ja Asuksessa on valmiina SD-korttipaikka ja 3 kpl USB-liitäntäpaikkoja.

Annan siis ääneni Asukselle.

Tästä voit tutkailla monia minikannettavia rinnakkain, kun valitset sivun valikosta "minikannettavat":
    http://www.mbnet.fi/tuoteseuranta/index.aspx?rrid=1

Omat Asussivuni:

http://www.saunalahti.fi/jaripepe/eee_pc/

8. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
  9. jaripepe

jaripepe Regular member

Trophy Points:
    26
    Varmaan ihan hyvä valinta tuokin, tosin esim. akkukestossa ei pärjää lähellekään Asus Eee PC 901:lle. Ja kannattaa varoa kolhuja, kun siinä on perinteinen kovalevy. Tosin sulla on nyt enemmän kovalevytilaa. Mutta onnea uudelle miniläppärille, nämä ovat mukavia laitteita, kun ne kulkevat kevyesti mukana minne vain.

Muista pitää turvaohjelmat ajan tasalla. Linuxissa et olisi niitä tarvinnut. :)

10. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    jep;) huomenan haen tuon aamulla ja tutkiskelen, kun intin loma loppuu huomenna klo 24.00;)

11. t4re

t4re Member

Trophy Points:
    11
    Täysin asiaan liittymättömänä huomiona: aika nopeasti nuo verkkokaupan linkit muuttuvat, tuokin näyttää nyt jotain singstar queenia.

12. teme2

teme2 Active member

Trophy Points:
    66
    Tuossa oli Acer aspre one A150, joka ei ole enää tuolla muunnissä sinisenä joka tämä on;)

Share This Page